به گزارش جام جم آنلاین، این یک پیکاپ شاسی لخت بود که بهعنوان وسیلهای مقرونبهصرفه برای استفادههای ابتدایی طراحی شده بود تا با خودروهای تجاری پایهای اختصاصی فورد و جنرال موتورز برای شرق آسیا رقابت کند.
از این پیکاپ اما تنها ۶۲۰۰ دستگاه از آن ساخته شد و به همین دلیل، شاید یکی از کمیابترین فولکس واگن های تولیدی تاریخ فولکس واگن باشد.
این خودرو در آن زمان در مناطق درحالتوسعهٔ جهان مثل مکزیک، ترکیه، پاکستان، هند و… عرضه شد.
بیتل قبلاً در این مناطق به خودروی محبوبی تبدیل شده بود و بنابراین در آنجا تقاضا برای یک فولکس واگن پیکاپ ارزانقیمت هم وجود داشت.
در بیسیس ترنسپورتر از همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تخت هوا خنک بیتل استفاده شده بود که تنها ۵۰ اسب بخار قدرت داشت.
موتور و گیربکس زیر کابین نصب شده بودند و انتقال نیرو به چرخهای جلو نیز به طراحی عجیب این پیکاپ افزوده بود.
حداکثر سرعت بیسیس ترنسپورتر ۷۷ کیلومتر بر ساعت بود که برای مناطقی که در آنها به فروش میرسد کافی بود.
با وجود قدرت کم پیشرانه نیز ظرفیت حمل بار این پیکاپ ۱۰۰۰ کیلوگرم بود. بیسیس ترنسپورتر در کشورهایی که عرضه میشد نامهای مستعار مختلفی به خود گرفت.
بهعنوانمثال، در فیلیپین به این خودرو Trakbayan گفته میشد که به معنای کامیون روستایی است. میترا در هند و هورمیگا در اسپانیا هم از دیگر نامهای این پیکاپ آلمانی بودند.
بیسیس ترنسپورتر بین سالهای ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۸ تولید شد و تولید محدود آن باعث شده امروزه به خودروی بسیار کمیابی تبدیل شود.
منبع: پدال
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد