شرکت پایشگر پایا پیوند فراداده پرداز «پروفا» با ارائه راهکارهای نو و خلاقانه در عرصه فناوری اطلاعات در جهت بهبود جریان کار در شرکت ها، سازمان‌ها، کسب و کارها و موسسات آموزشی فعالیت می‌کند

در شهر هوشمند پروسیس؛ آینده را امروز زندگی کن!

متخصصان شرکت دانش‎بنیان «هوش کاوان فراپرداز توس» با تکیه بر دانش بومی توانسته‌اند خدمات کاربردی در زمینه پردازش تصاویر و اسکن و احراز هویت هوشمند ارائه کنند

احراز هویت سریع و دقیق با دستگاه‎های هوش کاوان

احراز هویت یا صدور بعضی از مدارک همیشه از فرآیندهای زمانبر بوده که به دلیل حساسیت و اهمیتش از سوی اپراتورها انجام می‎گرفته است.
کد خبر: ۱۳۳۲۲۱۹

اما با ورود فناوری‎های هوشمندی که فعالیت‎های اداری را دگرگون کردند، روال انجام کارهای مرتبط با شناسایی چهره و احراز هویت و صدور کارت‎ها حالا دیگر مشابه چند سال قبل نیست و شما می‎توانید در چند ثانیه، هویت خود را به ثبت برسانید و شناسایی شوید.

احراز هویت سریع و دقیق با دستگاه‎های هوش کاوان

شرکت دانش‎بنیان «هوش ‎کاوان فراپرداز توس» از سال 1389 فعالیت خود را در زمینه تجهیزات و سامانه‌های هوشمند کنترل تردد، پردازش تصویر و هوش مصنوعی آغاز کرد و در سال 1398 مجوز دانش‎بنیانی را از معاونت علمی و فناوری گرفت.

تیم هوش‎کاوان متشکل از دانشجویان هوش مصنوعی، نرم‌افزار، مکاترونیک و رباتیک دانشگاه فردوسی مشهد است که با توجه به دانش فنی و مهارتی که در دانشگاه کسب کردند تصمیم به راه‌اندازی شرکتی در همین زمینه گرفتند.

در حال حاضر اعضای هیأت مدیره این شرکت دانش بنیان ترکیبی از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه و متخصصین حوزه هوش مصنوعی است.

مهدی هاشمی، مدیرعامل این شرکت درباره فعالیت‎هایی که کارشناسان شرکت هوش‎کاوان تا به امروز انجام داده‎اند به جام‎جم می‎گوید: «شرکت ما تاکنون موفق به اجرای سامانه‎های متعددی در زمینه هوش مصنوعی و پردازش تصویر شده است که از میان آنها می‎توان به تولید دستگاه اسکنر هوشمند مدارک هویتی، سامانه شناسایی و تشخیص چهره، سن و جنسیت، سامانه کنترل و تکریم ارباب رجوع و مراجعین، سامانه هوشمند تشخیص پلاک خودرو، اسکنر پاسپورت‌خوان، شمارش افراد و شمارش خودرو اشاره کرد. این شرکت دارای مجوز فناور از پارک علم و فناوری خراسان، مرکز رشد شهید عرفانیان وابسته به سازمان علمی و پژوهشی خراسان، نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی و دارای تاییدیه فنی از شورای عالی انفورماتیک کشور است. دکتر سید کاظم شکفته رییس هیات مدیره این شرکت هم که از اعضای هیات علمی دانشگاه غیر انتفاعی شاندیز مشهد است از ابتدای فعالیت شرکت همراه گروه بوده و راهنمایی‎های خوبی برای ادامه مسیر داشته است.»

7 مزیت رقابتی دستگاه ‎های پردازش تصویر «هوش کاوان»

1- قابلیت خواندن مدارک هویتی بومی
دستگاه‎های هوش‎کاوان این امکان را دارند که مدارک هویتی مثل کارت ملی، پاسپورت، شناسنامه و اطلاعات هویتی افراد را شناسایی کرده و از حالت تصویر به متن تبدیل کنند.

2- سرعت بخشیدن به فرآیندهای احراز هویت
از آنجا که مراحل شناسایی مدارک و احراز هویت با تشخیص چهره انجام می‎شود، دخالت اپراتور به حداقل می‌رسد و سرعت انجام امور افزایش می‎یابد.

3- ارتباط آسان با نرم‌افزارهای مختلف
از قابلیت‎های مهم و اساسی این دستگاه تسهیل در ارتباط آن با نرم‏افزارهای متعدد بوده که امکان اسکن اتوماتیک را هم فراهم می‎کند.

4- صدور ویزای الکترونیک
دستگاه هوش‎کاوان امکان صدور ویزای الکترونیک را در چند ثانیه دارد و این کار را بدون دخالت هیچ اپراتوری انجام می‎دهد.

5- قیمت رقابتی
قیمت دستگاه هوش‎کاوان حدود 20درصد قیمت نمونه‎های خارجی است که از 1900 دلار شروع می‌شوند و متناسب با امکاناتشان هزینه‎شان هم افزایش می‎یابد. در حالی که دستگاه هوش کاوان با قیمت بین 500 تا 700 دلار به فروش می‎رسد.

6- انعطاف‎پذیری نرم‎افزار متناسب با نیاز مشتری
بنابه نیاز مشتری‎های مختلف و درخواست‎هایی که دارد این امکان پیش‌بینی شده است که فرم خاص و بخش‎های متفاوتی برای بررسی مدارک هویتی طراحی شود. برای مثال هتل‎ها یا شرکت‏هایی که نیازهای ویژه نرم‏افزاری دارند می‎توانند به‌صورت سفارشی خدمات دلخواهشان را دریافت کنند.

7- پشتیبانی داخلی و خدمات نصب و راه‏ اندازی
برای کاربران داخلی شش‌ماه استفاده رایگان از نرم‎افزار و یک سال گارانتی سخت‎افزار در نظر گرفته شده است. همچنین کل محصول، پنج سال خدمات پس از فروش دارد.

چرا هنوز نمونه خارجی محصول ما به کشور وارد می‌شود؟

مدیرعامل «هوش کاوان فراپرداز توس» در خصوص مشکلاتی که در مسیر تجاری‌شدن این محصول فناورانه پیش رو داشته‌اند می‎گوید: «از زمانی که تولید صنعتی کار را آغاز کردیم، مشکلات هم آغاز شدند. در این میان گرچه حمایت‎هایی را از معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کردیم ولی به صورت کلی حمایت‎هایی که از شرکت‎های دانش‎بنیان در ایران انجام می‎شود به نسبت آنچه در کشورهای خارجی اتفاق می‎افتاد هنوز خیلی کم است. ما با دریافت تسهیلاتی که صندوق نوآوری و شکوفایی به ما ارائه کرد توانستیم نمونه صنعتی دستگاه را تولید کنیم. فناوری‎های حوزه قالب‎سازی در ایران ضعیف‎تر از آن چیزی است که در دنیا رایج است اما با کمک همین حمایت‎ها توانستیم در سطح جهانی صادرات داشته باشیم و با کیفیتی قابل رقابت در بازار جهانی فعالیت کنیم.»

احراز هویت سریع و دقیق با دستگاه‎های هوش کاوان

هاشمی اشاره می‌کند: «در حال حاضر مهم‎ترین دغدغه ما تسهیل فضای کسب‎و‎کار است که باید از سمت سازمان‎ها و نهادهای مربوطه زمینه‏ های این امر فراهم شود. متاسفانه با وجود تاکیدات فراوانی که در زمینه حمایت از تولید داخل می‎شود باز هم بعضی از سازمان‎ها به خدمات و دستگاه‎های تولید شده در ایران توجه و اعتماد لازم را نشان نمی‎دهند. برای مثال هنوز نیروی انتظامی برای گیت‎های ورودی و خروجی‎شان از دستگاه‎های خارجی استفاده می‎کنند که با ارز 4200 تومانی تهیه می‌شود. در حالی که دستگاه‎های ما کاملا توان رقابت سخت‌افزاری و نرم‎افزاری را با دستگاه‎های خارجی دارد و تهیه آن جلوی خروج ارز از کشور را می‎گیرد.»

شرکت هوش ‎کاوان چه برنامه‎ای برای آینده دارد؟

مدیرعامل این مجموعه در خصوص برنامه‌های پیش روی این شرکت می‌گوید: «یکی از ایده‎ های ما برای آینده، گسترش فعالیت‏ های بین‎المللی است. ارتقای سیستم ‎های اسکنر موجود و فراهم‌کردن نسخه‏ های دیجیتالی اسناد غیرهویتی مثل کتاب برای آرشیوها و بایگانی ‎ها از دیگر اهداف پیش روی شرکت در آینده است. برنامه دیگر هوش‌ کاوان، توسعه محصولات به چند دستگاه با ویژگی تشخیص جعلی‌ بودن مدارک هویتی است.»

راه‌های ارتباط با «هوش کاوان فرداپرداز توس»

وبسایت: hooshkavan.com
ایمیل: info@hooshkavan.com
اینستاگرام:hooshkavan@
تلگرام: hooshkavan@
تلفن: 91076535- 021 و 09120906676 و 05138923415
آدرس: مشهد، بین دانش آموز 32 و34 پلاک 84، واحد دوم

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها