متخصصان مجموعه دانش‌بنیان «گروه خدمات مهندسی کارون ایمن قطعه» موفق شده‌اند با استفاده از روش‌هایی مانند مهندسی معکوس، انواع قطعات ماشین‌ آلات صنعتی را بومی‌سازی کنند

«ایمن قطعه»؛ طراح و سازنده قطعات تجهیزات صنعتی

شرکت پایشگر پایا پیوند فراداده پرداز «پروفا» با ارائه راهکارهای نو و خلاقانه در عرصه فناوری اطلاعات در جهت بهبود جریان کار در شرکت ها، سازمان‌ها، کسب و کارها و موسسات آموزشی فعالیت می‌کند

در شهر هوشمند پروسیس؛ آینده را امروز زندگی کن!

بهینه‌سازی فرآیندهای شهری با استفاده از پلتفرم‌های مجازی و هوشمند از بهترین راهکارها برای توسعه پایدار یک شهر به شمار می‌رود و باعث ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان وصرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۲۲۳۲

شرکت دانش بنیان «پروفا» از مجموعه‌هایی است که باهدف بهبود و توسعه فناوری اطلاعات (آی‌تی) به‌منظور طراحی پلتفرم شهر هوشمند پروسیس در کشور تاسیس شده است.

در شهر هوشمند پروسیس؛ آینده را امروز زندگی کن!

محمد اکبرپور سکه، دانش آموخته دکتری کامپیوتر گرایش مهندسی نرم‌افزار و مدیرعامل شرکت «پروفا» درباره ماجرای راه‌اندازی این شرکت به جام‌جم می‌گوید: «شرکت پروفا با مشارکت متخصصین حوزه‌های مرتبط با فنآوری اطلاعات در «کمیته توسعه زیرساخت هوشمند شهری» در انجمن مردم نهادی که در راستای توسعه پایدار شهری فعال است، ایده پلتفرم شهر هوشمند را با نام «پروسیس»بنیان گذاری کرد. پروسیس مخفف سیستم نوآوری اجتماعی حرفه ای یا «professional Social Innovation System» است و به عنوان پلتفرم زیرساختی لایه ۴ معماری شهر هوشمند، می‌تواند زیر سیستم‌های مختلفی را در قالب یک سیستم یکپارچه در خود جای دهد. این زیر سیستم‌های مبتنی بر شهر یا (city-based) می‌توانند سازمان‌های هوشمند، مدرسه هوشمند، بازار آنلاین محلی و بسیاری از استارتاپ‌ها و اپلیکیشن های کاربردی را شامل شود. در این راستا اکنون مدتی است که بازار آنلاین محلی به نام «همینجا» را طراحی و پیاده سازی کرده‌ایم، بازاری که می‌تواند در همه شهرهای ایران به صورت محلی فعال شود.این بازار آنلاین برای هر شهر در پلتفرم زیرساختی «پروسیس»در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود و در آن امکانات دیگری نیز مانند شبکه اجتماعی، پیام‌رسان، آموزش مجازی سلسله مراتبی وجود دارد. با وجود این‌که هنوز تبلیغات را شروع نکرده‌ایم، خوشبختانه حدود 50 هزار کاربر از شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، بهشهر و تعداد کمی کاربر از سایر شهرها و همچنین دوهزار سازمان و کسب‌وکار در پروسیس ثبت نام کرده اند و از خدمات ما استفاده می کنند.»

نبود بازار آنلاین محلی دغدغه اصلی صاحبان کسب‌وکار

مدیرعامل شرکت «پروفا» با اشاره به این که در این دوران تحول دیجیتال در کسب و کارها، یکی از دغدغه‌های اصلی کسب و کارهای شهرهای متوسط و کوچک است، نبود بستر مناسب محلی و کارآمد برای معرفی، بازاریابی و فروش محصولات و خدمات را نیز از دیگر مسائل فروشندگان می‌داند و تصریح می‌کند:«امروزه شهروندان ساکن در شهرستان‌های کوچک به دلیل نبود بستر بازار آنلاین محلی مجبور هستند از بازارهای آنلاین شهرهای بزرگ خرید ‌کنند، در حالی که ممکن است همان محصول با همان کیفیت در شهر محل سکونت خود وجود داشته باشد و با هزینه و زمان بسیار کمتر به دست آن مشتری برسد. این موضوع پول زیادی را از شهر خارج می‌کند که باعث تضعیف اقتصاد شهر و در نتیجه حذف تدریجی کسب و کارهای بومی می‌شود. در پلتفرم بازار آنلاین «همینجا»، کاربر از طریق سامانه پروسیس وارد بازار آنلاین محلی می‌شود و می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی به صورت آنلاین به بازار شهر خود سر بزند و از بیلبورد شهر تخفیف‌های شهر و فروشگاه‌هایی که نزدیک او هستند بازدید کرده و در صورت تمایل خرید خود را انجام دهد. مدت زمان تحویل محصول خریداری شده نیز به دلیل نزدیک‌بودن به منطقه سفارش‌دهنده بسیار کوتاه‌تر خواهد بود. کاربران همچنین می‌توانند به صورت آنلاین از بازارهای آنلاین شهرهای دیگر نیز دیدن کنند و با محصولات بومی، خدمات و فرهنگ آن شهرها آشنا شوند.»

«همینجا» بستر مناسب برای تبلیغات وبرندسازی کسب‌وکارها

این عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد شیروان در خصوص برندسازی کسب‌وکارها تصریح می‌کند:«یکی از اهداف اصلی بازار آنلاین محلی همینجا، برندسازی کسب‌وکارهاست. یعنی مدیر کسب وکار با استفاده از ابزارهای برندسازی این پلتفرم می‌تواند در منطقه خود بیشتر دیده شده و تبدیل به برند شود، در حالی که اکثر پلتفرم‌ها به این مسأله نمی‌پردازند و تنها فروش کالا را اولویت کار خود قرارداده اند.

نحوه ارائه خدمت به کسب‌و‌کارها

مدیرعامل شرکت «پروفا» می‌افزاید:«مشتریان ما به‌طور مستقیم شامل کلیه سازمان‌ها، اصناف و همچنین کسب و کارهای خانگی در هر شهر هستند .شیوه ارائه خدمت نیز این‌گونه است که به‌صورت اشتراکی و مشارکتی با مالک کسب‌وکار وارد همکاری می‌شویم. مدیران کسب‌وکارها و سازمانها می‌توانند با ایجاد سازمان یا کسب وکار اینترنتی از طریق سایتprosis.ir در این بازار آنلاین محلی از تمام امکانات پلتفرم برای معرفی و تبلیغ محصول یا خدمت خود استفاده کنند. این سامانه یک پلتفرم ترکیبی بازار آنلاین و تجارت الکترونیک است که مدیر و اپراتور فروشگاه اینترنتی، مدیریت تمام بخش‌ها مانند ایجاد کالا، تایید سفارشات ، ارسال سفارش، تخفیفات، برندسازی در بیلبورد شهر و غیره را در اختیار دارد .اپراتورهای همینجا نیز موظف به ایجاد ارتباط بین شهروندان و کسب‌وکارها، بازاریابی و پشتیبانی از این خدمات هستند.»

فرصت سرمایه گذاری در بازار آنلاین همینجا

دکتر محمد اکبرپورسکه در پایان تصریح می‌کند: «فرصت‌های سرمایه گذاری با پیشنهادهای جذاب و رد نشدنی در پروفا، برای سرمایه گذاران تعریف شده است. علاقه مندان می‌توانند با واحد سرمایه گذاری شرکت تماس بگیرند تا اطلاعات کامل‌تری در این خصوص برای آنها ارسال شود.»

از بازار آنلاین محلی تا ایران هوشمند

مدیرعامل پروفا می‌گوید: ما یکی از شرکت‌های پیشگام در حوزه شهر هوشمند و تحول دیجیتال در کشور هستیم.

در شهر هوشمند پروسیس؛ آینده را امروز زندگی کن!

اکبرپور سکه درباره آینده پروسیس و چگونگی توسعه آن می‌گوید: «چشم‌انداز ما این است که از سال جاری هر ساله سازمان‌ها و کسب وکارهای تعدادی از شهرهای ایران را به‌طور موازی در پروسیس فعال و پایدار کنیم تا بتوانیم در مسیر تحقق چشم‌انداز شهر هوشمند در همه شهرهای ایران سهیم باشیم. در واقع طی تفاهم‌نامه‌ای با نمایندگی انحصاری پروسیس در هرشهر که به‌عنوان اپراتور ارشد ایفای نقش خواهد کرد، مدیریت شهر هوشمند و بازار آنلاین را در اختیار آن نمایندگی‌ها قرار می‌دهیم تا همانطور که قبلا بیان شد اقتصاد بومی هر منطقه به‌طور مستقل رشد کند.»

راه‌های ارتباطی با پروسیس

وبسایت:prosis.ir
ایمیل:info@prosis.ir و mohammad.akbarpour@gmail.com
تلفن: 05836216839 و 09386900453و ۰۹۳۳۷۴۰۲۴۵۲
آدرس: خراسان شمالی، شیروان، خیابان کاشانی۷، ساختمان مرکز رشد شیروان، شرکت پروفا

سیمین‌‌ دخت شاکری - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها