رزمایش نظامی مشترک چین و روسیه با نام (ZAPAD/INTERACTION-۲۰۲۱ ) شامگاه روز گذشته /جمعه/ در منطقه خودمختار «نینگشیا هوی» در شمال غربی چین به پایان رسید.
کد خبر: ۱۳۳۱۹۰۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، این رزمایش چهار مرحله‌ای صبح روز جمعه با حضور بیش از ۱۰ هزار نظامی و با بکارگیری جنگ افزار‌هایی شامل هواپیما، توپخانه و خودرو‌های زرهی مدل‌های مختلف برگزار شد.

«وی فنگ خه» وزیر دفاع چین و «سرگئی شویگو» همتای روسی وی این رزمایش را از نزدیک نظارت کردند و در پایان رزمایش نیز مذاکراتی انجام دادند.

وزیر دفاع چین در این مذاکرات گفت: نیرو‌های مسلح چین و روسیه در مواجهه با همه گیری کووید -۱۹ از یکدیگر حمایت کرده اند و این نشان دهنده توسعه سطح بالای روابط بین دو ارتش است.

وی گفت که دو ارتش باید هماهنگی راهبردی و همکاری همه جانبه و عملی را افزایش دهند تا بتوانند مشارکت بیشتری در ایجاد جامعه‌ای با آینده مشترک و حفظ صلح و ثبات جهانی داشته باشند.

شویگو، وزیر دفاع روسیه هم گفت که کشورش مایل است ارتباطات استراتژیک با چین را تقویت کند، همکاری را در زمینه‌هایی مانند مبارزه با تروریسم عمیق‌تر کرده و برای حفظ صلح و ثبات منطقه همکاری کند.

دو وزیر همچنین چند سند همکاری را امضا کردند.

این رزمایش اولین رزمایش نظامی مشترک در چین پس از شیوع کووید -۱۹ بود. به طور کلی، این چهارمین رزمایش مشترک بود که توسط ارتش روسیه و چین پس از تمرینات "Vostok-۲۰۱۸"، "Center-۲۰۱۹" و "Caucasus-۲۰۲۰" در مناطق مختلف روسیه انجام شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها