سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد: نیرو‌های مسلح روسیه در تمرینات نظامی مشترک با پکن که ماه آینده در شمال چین اجرا می‌شود، شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۳۲۹۰۷۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وو چیان، سخنگوی وزارت دفاع چین امروز (پنجشنبه) از برگزاری تمرینات مشترک نیرو‌های نظامی روسیه و چین در منطقه خودمختار هوئی نینگ شیا در نیمه اول ماه اوت (اواسط و اواخر مرداد) خبر داد.

سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد: بر اساس توافق حاصل شده بین پکن و مسکو، نیرو‌های مسلح روسیه در تمرینات نظامی "West / Interaction-۲۰۲۱" که در آغاز و اواسط ماه اوت در منطقه هوئی نینگ شیا در شمال چین اجرا می‌شود، شرکت خواهند کرد.

وو چیان تصریح کرد: این تمرینات در محل پایگاه آموزش ارتش در شمال چین اجرا می‌شود. روسیه و چین با تشکیل یک مرکز فرماندهی مشترک قرار است نیرو و همچنین هواپیما و توپ جنگی را برای مشارکت در این تمرینات نظامی اعزام کنند.

سخنگوی وزارت دفاع چین تأکید کرد: این تمرینات به منظور تقویت و توسعه یک مشارکت استراتژیک جامع بین روسیه و چین، حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای و نشان دادن عزم راسخ دو کشور برای مبارزه با تروریسم است.

روز گذشته، وی فنگ، وزیر دفاع چین در دیدار با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگ‌های در تاجیکستان اعلام کرد: روابط چین و روسیه پایدار است و به نیروی بسیار مهمی در ایجاد ثبات جهانی تبدیل شده است.

فنگ افزود دو کشور باید تمام هماهنگی‌های دو جانبه را تقویت و توسعه روابط را به شکلی پایدار و در سطحی بالا حفظ کنند.

او در این دیدار تاکید کرد: در پاسخ به تحولات افغانستان و آسیای مرکزی و مبارزه با تروریسم، چین و روسیه باید مواضع هماهنگی داشته باشند، همکاری‌ها را تقویت و از منافع اصلی دو کشور دفاع کنند و برابری و عدالت در عرصه بین‌المللی و ثبات و امنیت منطقه‌ای را مورد محافظت قرار دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها