تامین سهمیه داروی لرستان به صورت هفتگی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سهمیه داروی استان به صورت هفتگی تامین می‌شود و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۳۰۶۳۱
تامین سهمیه داروی لرستان به صورت هفتگی به گزارش جام جم آنلاین لرستان: محسن اسدبیگی افزود: محدودیت دارویی یا کمبود برندهای خاص به معنای کمبود آن دارو نیست و خوشبختانه هیچ گونه کمبود داروی ضروری و اساسی در لرستان نداریم فقط ممکن است در برخی برندها یا شرکت‌های خاصی کمبود وجود داشته باشد.
 
وی با اشاره به کمبود برخی داروها در کشور از جمله سِرم و آب مقطر، ادامه داد: این کمبودها سراسری است اما خوشبختانه این داروها در انبارهای داروی لرستان موجود است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
 
معاون غذا و داروی  دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: بیشتر داروهای مبتلایان به کرونا با استفاده از  سِرم تزریق می‌شود و به خاطر بالا رفتن تعداد بستری‌ها در موج جدید، مصرف سِرم و آب مقطر نیز بالا رفته است.
 
اسدبیگی با اشاره به وضعیت توزیع سهمیه شیرخشک در استان، اظهار کرد:  برخی شیر خشک‌های رژیمی در سامانه مربوطه توزیع می‌شود که در این شیوه بعد از تشخیص پزشک معتمد، مشخصات هر نوزاد در سامانه ثبت و برای ایشان سهمیه ویژه ای درنظر گرفته می‌شود.
 
وی ادامه داد: در این سامانه، اطلاعات فرد مصرف‌کننده شیر از جمله کد ملی نوزاد، نوع شیر مصرفی و دیگر اطلاعات لازم ثبت می‌شود تا شیرخشک به دست مصرف کننده واقعی برسد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها