رئیس کل دادگستری لرستان از آزادی ۹۴ زندانی جرائم عمومی استان همزمان با این بازدید و به مناسبت عید غدیر و سالروز میلاد امام کاظم(ع) خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۹۴۵۹
به گزارش جام جم انلاین لرستان: محمد رزم افزود: ۴۰ نفر از این افراد از زندان مرکزی، ۲۱ نفر از اردوگاه حرفه‌آموزی پارسیلون، ۲۷ نفر از سطح سایر زندان‌های استان با بدهی مالی و ۶ نفر نیز با قطعیت حکم آزاد شدند.

وی ادامه داد:  کاهش جمعیت کیفری یک سیاست راهبردی در قوه قضائیه است.
 
رئیس کل دادگستری لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به افتتاح بند ۵۰۰ نفره زندانیان در زندان مرکزی خرم‌آباد اشاره و تصریح کرد: سرانه فضای اقامتی و اداری به ازای هر زندانی در استان، ۱۰ مترمربع است که با افتتاح بند و همچنین زندان‌های الیگودرز، پلدختر و دورود طی روزهای آینده این میزان سرانه به متوسط کشوری یعنی ۱۲ مترمربع خواهد رسید.
 
رزم اظهار کرد: همچنین امروز به تمامی زندانیان و محکومیت مالی و جرایم غیر عمد واجد شرایط در زندان‌های استان به مدت ۲۰ روز مرخصی اعطا شد.
 
وی گفت:  به صورت روزانه بر صدور قرارهای تامین کیفری به منظور جلوگیری از بازداشت زندانیان نظارت می‌شود، ضمن اینکه در راستای اجرای قانون کاهش مجازات حبس، تعداد ۷۰۰ نفر از زندانیان استان آزاد گردیده اند.
 
رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: ۲ نوبت پایش و غربالگری زندانیان استان انجام می شود و اعمال دقیق و صحیح سیاست‌های حبس‌زدایی و استفاده از تاسیسات نوین حقوقی مانند تعویق کیفری، تعویق صدود حکم، تخفیف و تعلیق مجازات در حال اجرا است.
 
رزم ادامه داد: قضات استان به صورت فردی و دسته‌جمعی به طور مرتب از زندان‌های سراسر استان بازدید می‌کنند، به‌گونه‌ای که سال گذشته هزار و ۹۰۰ مورد بازدید از این مراکز انجام شده است.
 
وی با اشاره به استفاده تعداد ۱۰۵ زندانی از دستبند و پابند الکترونیکی، گفت: این امکان در راستای مجازات جایگزین حبس برای زندانیان ایجاد شده است.
 
رزم گفت: کمیسیون عفو و تخفیف مجازات در سطح استان فعال است و طی ۲ سال گذشته تعداد ۲۲ جلسه عفو برگزار شده که طی این مدت ۷۰۰ زندانی توانستند از عفو و بخشودگی استفاده نمایند.
 
وی با اشاره  به انجام ۲ هزار و ۶۱۷ مورد دادرسی الکترونیکی در استان، تصریح کرد: با تهیه امکانات و زیر ساخت های لازم ارتباط بین زندان ها و محاکم برقرار و بازجویی و تعقیب و محاکمه متهمین به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که این امر مزایای بسیاری همچون جلوگیری از تردد بی‌مورد زندانی در سطح شهر، کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی پرونده‌ها را بدنبال دارد.
 
رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: سال گذشته تعداد قابل توجهی از زندانیان با کمک ستاد دیه و همچنین خیرین ازاد شده ضمن اینکه شورای حل اختلاف ویژه زندانهای استان طی سال گذشته تعداد ۴۰۰ نفر زندانی  با وساطت اعضا این شورا و ریش سفیدان و اخذ رضایت شکات از زندان آزاد گردیده است.
 
رزم بیان کرد: سال گذشته ۶۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان آزاد شده اند.
 
وی تصریح کرد: ۶۰ درصد از محکومین زندانهای استات در زمینه اشتغال مولد و درآمدزایی مشغول به کار هستند.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود:  این افراد در بخش‌هایی همانند خیاطی، قالی‌بافی، صنایع دستی، نجاری، تولید ماسک و دستمال کاغذی، بسته بندی گیاهان دارویی و حفظ منابع طبیعی فعال هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها