هاروی واینستاین غول تهیه کنندگان هالیوود که دهها پرونده محرز تجاوز او منجر به جنبش بزرگ «من هم» (me too) شده حالا از سوی دادگاه لس آنجلس بی گناه اعلام شد.
کد خبر: ۱۳۲۷۹۴۱

به گزارش جام جم آنلاین، هاروی واینستاین غول تهیه کنندگان هالیوود که ده ها پرونده محرز تجاوز او منجر به جنبش بزرگ «من هم» (me too) در سراسر آمریکا و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی شده حالا از سوی دادگاه لس آنجلس بی گناه اعلام شد.

هاروی وینستین روز چهارشنبه اولین حضور خود در دادگاه در لس آنجلس را به انجام رساند و در پرونده ۱۱ فقره تجاوز جنسی و تعرض جنسی بی گناه تشخیص داده شد.

واینستاین که با صندلی چرخدار در دادگاه حاضر شد فقط یک بار در جلسه استماع کوتاه صحبت کرد و برای قاضی «سرجیو تاپیا» آرزوی موفقیت کرد.

واینستاین خطاب به قاضی دادگاه لس آنجلس گفت: «بسیار متشکرم.»

این تهیه کننده بانفوذ و قدرتمند هالیوودی روز سه شنبه از نیویورک استرداد شد و در کانون اصلاح و تربیت برج های دوقلو در مرکز شهر لس آنجلس نگهداری می شود.

دادگاه آمریکا غول تجاوزگر هالیوود را بی گناه تشخیص داد (+عکس)

«مارک وکسمن » وکیل وی در هنگام دادرسی همچنین خواستار ارزیابی پزشکی شد. وی گفت همچنین به سه مورد از اتهامات این پرونده اعتراض خواهد کرد، به این دلیل سه مورد از ۱۱ فقره اتهام را به دلایل پیش شرط قانون موضوعه به چالش می کشد.

دادگاه آمریکا غول تجاوزگر هالیوود را بی گناه تشخیص داد (+عکس)

این سه مورد شامل اتهامات مربوط به تجاوز و تعرض جنسی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ و یک مورد تعرض جنسی در سال ۲۰۱۰ است.

ورکسمن وکیل واینستاین در خارج از دادگاه گفت که این اتهامات باید کنار گذاشته شوند زیرا آنها برای پیگرد قانونی بسیار قدیمی هستند و وی افزود که آنها با هیچ مدرک علمی ثابت نمی شوند.

وکسمن گفت: او کاملاً قاطعانه و صریح اتهامات مربوط به این پرونده را رد می کند. ما اطمینان داریم که اگر بتوانیم دادرسی عادلانه داشته باشیم، آقای واینستاین کلا تبرئه خواهد شد.

دادستان ها گفته اند که آماده اند تا ظرف ۱۲۰ روز به طور کامل به این دادرسی رسیدگی کنند، اگرچه به نظر می رسد که امور پیش از دادرسی می تواند این جدول زمانبندی را طولانی تر کند.

واینستاین در فوریه ۲۰۲۰ در نیویورک به جرم تجاوز و تعرض جنسی به ۲۳ سال زندان محکوم شد. وکلای وی با استدلال اینکه قاضی یک سری احکام نادرست صادر کرده و دادرسی عادلانه وی را رد کرده است، از این محکومیت درخواست فرجام خواهی دارند.

در مورد پرونده لس آنجلس، واینستاین با اتهامات پنج زن از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ روبرو است. در صورت محکومیت در همه موارد، وی حداکثر با ۱۴۰ سال زندان مواجه می شد.

دادستان های لس آنجلس کیفرخواست قبلاً مهر و موم شده را در این پرونده اعلام کردند، اگرچه وجود کیفرخواست به دلیل اختلافات قانونی در نیویورک از قبل مشخص بود.

دادگاه لس آنجلس قبلاً به دلیل کندی روند دادرسی ها ناشی از همه گیری کرونا، بارها به تأخیر افتاده است.

دادگاه ها اکنون برگزاری جلسات کیفری را از سر گرفته اگرچه پرونده های قابل توجهی در اتهامات و جرم های قضایی این غول تهیه کنندگان هالیوود باقی مانده است.

وکلای وی از ماه آوریل درمورد استرداد با این استدلال که دادستان ها نتوانسته اند مدارک مناسب را ارائه دهند و واینستاین برای درمان بیماری های چشمی برای جلوگیری از کور شدن چشم به درمان در وند، در نزدیکی بوفالو، نیویورک نیاز دارد، تلاش کرده اند. اما اداره کلانتری شهرستان لس آنجلس و دفتر دادستان این منطقه اطمینان داده اند که واینستاین می تواند مراقبت های پزشکی کافی را دوره نگهداری در مرکز برج های دوقلو دریافت کند.

هاروی واینستاین زادهٔ ۱۹ مارس ۱۹۵۲ تهیه‌کننده فیلم آمریکایی است. او و برادرش، باب واینستین شرکت سرگرمی میراماکس را تأسیس کردند، که این شرکت چندین فیلم مستقل موفق از جمله فیلم‌های دروغ و نوار ویدئویی (۱۹۹۸)، بازی گریه (۱۹۹۲)، داستان عامه‌پسند (۱۹۹۴)، موجودات آسمانی (۱۹۹۴)، لاس زدن با فاجعه (۱۹۹۶) و شکسپیر عاشق (۱۹۹۸) را تولید کرد.

واینستین یک جایزه اسکار به خاطر تولید فیلم شکسپیر عاشق و هفت جایزه تونی برای بازی‌ها و موزیکال‌های گوناگون از جمله آگوست: اوسیج کانتی دریافت کرده‌ است. او و برادرش بعداً در سال ۲۰۰۵ واینستین کمپانی را تأسیس کردند.

در اکتبر ۲۰۱۷، پیرو اتهامات آزار جنسی علیه واینستاین او از شرکتش و آکادمی علوم و هنرهای سینما اخراج شد. تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷، بیش از ۸۰ زن اتهاماتی را علیه واینستین وارد کرده بودند.

اتهامات باعث به وجود آمدن کمپین رسانه اجتماعی «من‌ هم» و ادعاهای بسیاری در رابطه با سوءاستفاده جنسی مشابه واینستاین، علیه مردان قدرتمند در سراسر جهان شد که اثر واینستین نامیده شد و باعث عزل و برکناری بسیاری از آنان شد.

در ۲۴ فوریه ۲۰۲۰، دو مورد از مجموع پنج مورد اتهامات مرتکب شده در ایالت نیویورک واینستاین در دادگاهی در این ایالت تأیید شد و او به ۲۳ سال حبس محکوم شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات جنسی او در ایالت کالیفرنیا به دلیل دنیاگیر شدن بیماری کروناویروس تا امروز به تعویق افتاد که امروز خبر اعلام بی گناهی وی از سوی دادگاه در سطح گسترده ای رسانه ای شد.

نکته حائز اهمیت این که واینستاین از جمله حامیان و کمک کنندگان دیرپای حزب دمکرات و کمپین‌های ریاست جمهوری باراک اوباما، هیلاری کلینتون و جان کری است.

او از کمپین ریاست جمهوری ۲۰۰۸ کلینتون حمایت کرد و در خانه‌اش در وستپورت کنکتیکت برای رئیس‌جمهور اوباما در سال ۲۰۱۲ مراسم جمع‌آوری کمک مالی برگزار کرد. طی آخرین اخبار وی متهم به آزار جنسی بیش از پنجاه نفر شده‌ است.

دادگاه آمریکا غول تجاوزگر هالیوود را بی گناه تشخیص داد (+عکس)

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها