به دلیل بالا آمدن سطح آب سیلاب‎؛

زیرآب رفتن بیمارستانی در آلمان (+فیلم)

وزارت دفاع آلمان با توجه به وقوع سیل بی سابقه در این کشور که دامنه آن به بلژیک، سوئیس و لوکزامبورگ هم رسیده حالت «وضعیت فاجعه» اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۲۷۱۵۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، در حالی که خدمات اورژانسی به جستجوی خود برای یافتن صدها مفقود ادامه می دهند شمار کشته های سیل فاجعه بار در غرب آلمان و بلژیک به بیش از 170 نفر افزایش یافت.

رئیس جمهور آلمان ، فرانک-والتر اشتاین مایر ، گفت که وی از ویرانی ناشی از سیل مبهوت شده و متعهد شد که از خانواده های کشته شدگان و شهرها و شهرهایی که خسارت قابل توجهی دارند حمایت کند. این بدترین فاجعه طبیعی آلمان در بیش از نیم قرن گذشته است.

بر اساس آخرین گزارش ها شمار قربانیان این سیل وحشتناک و بی سابقه به بیش از 170 نفر رسیده است.

مقامات هشدار دادند که این ارقام ممکن است بیشتر افزایش یابد.

از وضعیت هزار و 300نفر در منطقه اهروایلر آلمان نیز در اطلاعاتی در دست نیست. تمام منافذ ارتباطی از تلفن و اینترنت در این منطقه قطع شده است.

کارشناسان هفته گذشته گفته بودند که سیستم آگاهی از سیل اروپا (EFAS) هشدار شدید سیل را صادر کرد و اکنون این سوال ایجاد شده که چرا این میزان تلفات بسیار زیاد است.

سرویس هواشناسی آلمان DWD هم اعلام کرد که این اخطار را به مقامات محلی منتقل کرده است و آنها باید مسئول سازماندهی تخلیه های لازم باشند.

شدت سیلاب در اطراف رودخانه‌های غرب آلمان بیش از سایر نقاط اروپای غربی بوده است.

این سیل کشنده و ویرانگر در نیم قرن اخیر در آلمان بی سابقه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها