همکاری خوب اصناف در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت

همکاری خوب اصناف در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها

مدیرکل امور اقتصادی استانداری لرستان در گفتگو با جام جم تشریح کرد؛

مسیر توسعه لرستان در دولت سیزدهم

مهمترین ظرفیت های اقتصادی لرستان در حوزه معادن، گردشگری وکشاورزی است و باید بهترین استفاده لازم را از این بخش ها برد.
کد خبر: ۱۳۲۶۵۲۰
به گزارش اختصاصی جام جم انلاین لرستان: بعد از انتخابات 28خرداد  و روی کار آمدن رئیس جمهور منتخب، بسیاری از پروژه ها و طرح های اقتصادی و عمرانی در استانها در اولویت بررسی و اقدام و اجرا قرار می گیرند.

قطعا در هر استانی بسیاری پروژه در تمامی زیرمجموعه ها به صورت بلاتکلیف ونیمه تمام قرار دارند و لازم است تا با حضور رئیس جمهور منتخب و طرز فکر و سیاست جدید برخی از پروژه ها در اولویت اقدام قرار بگیرند.

در این میان لرستان که یکی از استانهای کمتر توسعه یافته است و به عنوان سرزمین طرح های نیمه تمام و پروژه های بلاتکلیف معرف خاص و عام است لازم است تا مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

هر چند تعداد پروژه های نیمه تمام و بلاتکلیف استان بسیار هستند و هر کدام در حوزه خود میتواند در توسعه و پیشرفت استان واشتغالزایی آن نقش مهمی داشته باشد.

اما لرستان  استراتژی ونسخه خاص خود را می طلبد تا بتواند از ظرفیت های موجود بهره لازم را ببرد و به توسعه و رونق اقتصادی برسد وبسیاری از مشکلات بیکاری و... در این استان رفع شود. مهمترین ظرفیت های اقتصادی لرستان در حوزه معادن، گردشگری وکشاورزی است وباید بهترین استفاده لازم را از این بخش ها برد.
 
استراتژی های مهم برای لرستان
 
مدیرکل امور اقتصادی استانداری لرستان درزمینه نیازها و اولویت های اقتصادی استان، می گوید:  استراتژی که باید برای استان با حضور رئیس جمهورمنتخب و تیمی که سکان استان را در دست میگیرد در اولویت قرار گیرد ؛حفظ وضع موجود در کلیه بخش های استان با تزریق سرمایه در گردش است.

نامدار صیادی می افزاید: اولویت بعدی که تیمجدید باید در نظر بگیرند، تکمیل طرح های نیمه تمام وتوسعه طرح های موفق استان است.

وی توضیح می دهد: به گونه ای که اگر طرحی در استان موفق بوده بایستی زمینه های توسعه این طرح را فراهم نمایند تا بتوانند به بازدهی بیشتری دست پیدا کنند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری لرستان بیان می کند: استراتژی بعدی که باید در راستای نیازها واولویت های اقتصادی استان مد نظر قرار بگیرد، ایجاد طرح های جدید در استان است.

وی ادامه می دهد: چهارمین استراتژی که باید در استان مد نظر قرار بگیرد توجه ویژه به زنجیره های تولید و زنجیره های ارزش در کلیه زیربخش ها است.
 
توجه به ظرفیت معدن

صیادی در بخش دیگری از صحبت هایش به اینکه در حوزه اقتصادی استان چه کارهایی میتوان انجام داد اشاره می کند و می افزاید: بحث معدن در استان لرستان یکی از اولویت های اساسی است زیرا ظرفیت های فوق العاده ای در این بخش وجود دارد و میتواند در تولید ، رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و ... بسیار تاثیر گذار و موثر خواهد بود.

وی اضافه می کند: بحث توجه به صنایع معدنی استان بسیار بسیار مفید است واگر کار شود توجه به تکنولوژی های جدید است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری لرستان اظهار می کند: فعالیت در معادن استان به صورت روباز است در حالی که با تکنولوژیهای جدید،معادن به صورت زیرزمینی فعالیت میکنند وکوچکترین مشکل و تخریبی برای محیط زیست، منابع طبیعی و... نخواهد داشت.
 
سفره نان مردم در گردشگری

صیادی عنوان میکند: در زیر بخش های دیگر بحث صنایع گردشگری وتوجه به گردشگری است؛ در حقیقت میتوان گفت قلعه فلک الافلاک سفره نان مردم لرستان است.

وی میگوید: یکی از راههای توسعه اقتصادی در استان ؛ توجه ویژه به  بخش گردشگری استان را می طلبد که بایستی ظرفیت ها را شناسایی و زیرساخت ها را تهیه کنند و از ظرفیت های منابع طبیعی، بوم گردی و ... استفاده کنند.
 
مدیرکل امور اقتصادی استانداری لرستان ادامه می دهد: گام بعدی توجه به بخش کشاورزی به صورت ویژه است زیرا امنیت غذایی مهمترین مولفه در استقلال هر کشوری است.
 
لزوم تهیه برنامه هفتم توسعه

صیادی در بخش دیگری از صحبت هایش به دیگر اقدامات در راستای رفع نیازها و اولویت های اقتصادی استان اشاره و بیان می کند: توجه به اسناد بالا دستی از جمله سند آمایش سرزمین، سند چشم انداز، سیاست های 24گانه اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه است.

وی می افزاید: البته برنامه ششم توسعه که پایان یافته است وبایستی برنامه هفتمتوسعه اغاز شود و تکالیف را طی برنامه 5 ساله مشخص نمایند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری لرستان اظهار می کند: توجه به تمامی این موارد میتواند الگوهای موفق در راستای توسعه اقتصادی استان باشند.
 
 گزارش از فاطمه حافظی، جام جم آنلاین لرستان.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها