تولیت آستان قدس پای قول خود به زوج های جوان حاشیه شهر مشهد ایستاد؛

12سری جهیزیه امام رضایی؛ هدیه دیدارهای پنجشنبه تولیت آستان قدس با حاشیه نشینان

حضور هفتگی تولیت آستان قدس رضوی در مناطق حاشیه نشین مشهد، ثمرات شیرینی دارد و نمونه اش تامین جهیزیه زوج های جوان ساکن این مناطق است؛...
کد خبر: ۱۳۲۶۵۱۳
حضور هفتگی تولیت آستان قدس رضوی در مناطق حاشیه نشین مشهد، ثمراتی دارد، نمونه اش تامین جهیزیه زوج های جوان ساکن این مناطق؛ همان ها که در دیدار و گفت و گوی مستقیم با حجت الاسلام والمسلمین مروی، تقاضای کمک برای تهیه لوازم اولیه زندگی‌شان را داشتند و تولیت هم به مناسبت ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به قول خود برای تامین جهیزیه این افراد عمل کرد.
 
مقصد بار جهیزیه‌ها، یکی از کوره ‌های آجرپزی حاشیه شهر مشهد واقع در منطقه «شترک» بود. از بین زوج‌ های جوانی که استطاعت مالی تهیه جهیزیه را نداشتند، چند زوج با مدارک عقدنامه جلو آمدند تا پس از تایید مدارک ‌شان بار جهیزیه را تحویل بگیرند. سمیه یکی از نوعروسان ساکن این منطقه است. تمام عمر 23 ساله‌اش را میان همین قالب ‌های آجرزنی گذرانده. همسرش یکی از ساکنان و فعالان در کوره‌هاست. می‌گوید: مادرم چند سال پیش به دلیل بیماری و نبود رسیدگی به رحمت خدا رفت. حالا من مانده ام و سه خواهر کوچک ‌ترم و پدری که از کار افتاده است و باید با همه توانم در کوره کار کنم تا روزگارمان بگذرد. شوهرم هم خشت می‌زند و همه زندگی ما کار در همین کوره‌هاست.
پنج، شش منزل آن طرف‌ تر، خانواده آقا جمشید با سه فرزند دمِ بخت چشم انتظار تحویل گرفتن جهیزیه بود. پیرمرد با پاهایی که به گل آغشته بود از سر کار برای صرف غذا به منزل می‌آمد که با دیدن جمعیت محله که دور خادمان آستان قدس جمع شده بودند، جلو آمد و با معرفی پسرانش و نشان دادن مدارک هویتی، آماده دریافت اقلام جهیزیه شد. تعریف می‌کند، روزی که تولیت آستان قدس رضوی برای بازدید از منطقه آن‌ها از راه رسیدند، حال و احوال‌مان را جویا شدند و از اوضاع سلامت و بیماری ما و فرزندمان پرسیدند و بعد هم سوال کردند که جوان دم بخت هم داریم یا نه که من اسم سه پسرم را گفتم و یادداشت کردند. ولی وقتی چند هفته‌ای گذشت و خبری نشد، فکر کردم که این قول هم مثل قول‌ های دیگر مسئولانی که گاهی به ما سر می‌زنند و بعد یادشان می‌رود، تمام شد و رفت. وقتی پسرانش در حال پیاده کردن بار بودند، با خوشحالی گفت: «نمردیم و عروسی به کوچه ما هم رسید.»
هادی غلامی، مدیر امور مجاوران معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی نیز در حاشیه اجرای این حرکت حمایتی گفت: پیرو دستورات حجت ‌الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی طی بازدیدهای هر پنج شنبه از مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد مبنی بر رسیدگی به امور معیشتی، عمرانی و درمانی مورد نیاز خانواده ‌های کم برخوردار، 12 سری جهیزیه تهیه شد که به یمن روز وصلت مبارک مولا امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه(س) در اختیار خانواده ‌های شناسایی شده قرار گرفت.
وی تصریح کرد: از این تعداد، 5 سری جهیزیه متعلق به زوج‌ های در شرف ازدواج ساکن کوره ‌های آجرپزی واقع در منطقه شترک حاشیه شهر مشهد بود و بقیه بین زوج های جوان روستای کلاته ‌سید توزیع شد.
 
وی اظهار کرد: جهیزیه ‌ها نیز شامل اقلام اساسی از جمله فرش، یخچال، ماشین لباس‌شویی دو قلو، پنکه، پتو، اتو، سری قابلمه‌جات، سرویس چینی‎آلات،  سرویس پلاستیک‌ جات،  سرویس قاشق و چنگال و... است.
 
وی ابراز امیدواری کرد که زوج ‌های جوان با دریافت این هدایای متبرک در آغاز زندگی مشترک خود، زیر سایه عنایت ویژه حضرت رضا(ع) زندگی پایداری را کنار هم شروع کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها