وقتی ایران زمینه‌ ساز ظهور می‌شود

صوت‌ منتشر نشده از شهید حسن باقری

شهید حسن باقری در بحبوحه عملیات رمضان با اشاره به نقش ایرانیان در تحقق ظهور آخرین حجت الهی می‌گوید: «ما حکومت نمی‌خواهیم کنیم. این دو روز دنیا نمی‌ارزد به ماندن، چه سعادتی از این بالاتر که ما فدا شویم، مردم دنیا بیدار شوند، عدالت در دنیا اجرا و زمینه‌ساز حکومت امام زمان(عج) شود».
کد خبر: ۱۳۲۵۰۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری از فرماندهان جوان دفاع مقدس است که در عملیات فتح‌ المبین، رمضان و بیت‌ المقدس نقش موثر و فعالی داشت.

او جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود. شهید حسن باقری در بحبوحه عملیات رمضان در جمع همرزمانش در قرارگاه نصر برابر با ۲۸ تیر ماه سال ۶۱ ضمن اشاره به ماهیت ایدئولوژی انقلاب اسلامی، از چگونه محقق شدن زمینه ظهور امام زمان (عج) سخن به میان آورده است.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشر نشده از شهید حسن باقری است که خبرگزاری فارس این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند:

آخرش هم که مشیت الهی به این شامل بشود که امت ما فدا بشوند، برای اینکه مردم دنیا بیدار شوند زهی سعادت، ما حکومت که نمی‌خواهیم بکنیم که، اگر حکومت نمی‌خواهیم بکنیم این دو روز دنیا نمی‌ارزد به ماندن، چه سعادتی از این بالاتر که ما فدا شویم، مردم دنیا بیدار بشوند، عدالت در دنیا اجرا بشود و زمینه‌ساز حکومت امام زمان (عج) بشود.

تعداد بازدید : 251

درباره عملیات

«عملیات رمضان» عملیات تهاجمی گسترده نیروهای مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود که به مدت ۱۷ روز در تابستان ۱۳۶۱ در جنوب عراق، شمال‌شرقی شهر بصره و در منطقه شلمچه انجام شد. این عملیات در ۵ مرحله، به‌ طور مشترک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی و نیروی زمینی ارتش به فرماندهی علی صیاد شیرازی، طراحی و اجرا شد.

عملیات رمضان ۴۵ روز پس از آزادسازی خرمشهر انجام گرفت و رزمندگان اسلام برای نخستین بار وارد خاک عراق شدند. از عملیات رمضان به عنوان یکی از بزرگترین نبردهای زرهی، پس از جنگ جهانی دوم نام می‌برند.

در این نبرد سه موج جداگانه از سپاهیان داوطلب در زمینی مسطح به سوی بصره حرکت کردند. تنها در مرحله سوم این عملیات بیشتر از ۵۰۰ دستگاه تانک عراقی که اکثراً T-۷۲ بودند و ۲۰۰دستگاه نفربر تیپ مستقل ۱۰ زرهی عراق به‌ طور کامل از بین رفت و در کل ۸۷۱۵ سرباز عراقی کشته، زخمی و اسیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها