سازمان هواشناسی کشور هشدار داد

رگبار و رعد و برق در سیستان و بلوچستان / افزایش تلاطم دریای خزر

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در جنوب سیستان و بلوچستان و افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در دریای خزر هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۲۴۹۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ با اشاره به تشدید بارش‌های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک، با احتمال تگرگ در مناطق مستعد از بعدازظهر دوشنبه (۱۴ تیرماه) تا سه‌شنبه ( ۱۵ تیرماه) برای جنوب استان سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال جاری شدن روان‌ آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ های فصلی وجود دارد بنابراین نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقتی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ دیگری آورده است: از فردا (۱۵ تیرماه) تا پنج‌شنبه (۱۷ تیرماه) افزایش ارتفاع موج تا یک متر در نواحی ساحلی و تا ۱.۵ متر در فراساحل برای مناطق ساحلی و دور از ساحل گلستان، مازندران و گیلان قابل پیش‌بینی است.

احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه‌سنگین، قفس‌ها و تورهای صیادی در چنین شرایطی وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به ممنوعیت در شنا، محدودیت تردد قایق‌های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها