تازه ترین آمار جهانی کرونا اعلام شد

بیش از ۱۸۶ میلیون مبتلا به کووید ۱۹

آخرین وضعیت جهانی کرونا (رنگ بندی کشورها)

رنگ بندی نقشه جهانی کرونا به روز شد.
کد خبر: ۱۳۲۳۳۲۹

به گزارش جام جم آنلاین ، تا امروز یکشنبه ششم تیر ماه 1400 تعداد 181 میلیون و 560 هزار و 624 نفر در سراسر جهان از ابتدای همه گیری مبتلا به ویروس کرونا شده اند و 3 میلیون و 933 هزار و 24 نفر نیز جان باخته اند.

هم اکنون وضعیت ابتلا و فوت کرونایی در برخی از کشورهای جهان فروکش کرده اما در برخی از کشورهای جهان برعکس وضعیت بدتر شده است.

نقشه زیر این وضعیت را نشان می دهد. کشورهایی با رنگ های بنفش، زرشکی، قرمز، نارنجی کمرنگ و پررنگ و زرد به ترتیب شدت ابتلا به کرونا را نشان می دهند، بدان معنا که هر چقدر رنگ پررنگ تر باشد نرخ ابتلا بالاتر است.

هم اکنون بدترین وضعیت مربوط به کشورهای مغولستان در آسیا و نامیبیا در قاره آفریقاست.

برزیل، کلمبیا، آرژانتین و ... رتبه منفی بعدی را در اختیار دارند.

سپس نوبت به کشورهایی همچون آفریقای جنوبی، بوتسوانا، عمان، تونس، مالت و ... می رسد که نرخ ابتلای کمتری نسبت به دو گروه بالایی دارند.

بعد از آنها کشورهای نارنجی کمرنگ و پررنگ هستند همانند روسیه، عراق، بولیوی، پرو و چند کشور دیگر. ایران نیز در دسته کشورهای نارنجی قرار دارد.

کشورهای زرد وضعیت بهتری دارند. اکثر کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین کانادا، آمریکا، چین، استرالیا و ... در این دسته قرار دارند.

آخرین وضعیت جهانی کرونا (رنگ بندی کشورها)

 

 

نقشه بعدی نشان می دهد که بیشترین تعداد ابتلا از ابتدای همه گیری متعلق به کدام کشورها بودند و قطعا آمریکا با بزرگ ترین دایره ای که دارد در تصویر مشخص است. برزیل و هند هم با دایره های بزرگشان سهم زیادی در تعداد کلی ابتلای جهانی داشته اند.

آخرین وضعیت جهانی کرونا (رنگ بندی کشورها)

 

 

 

سومین نقشه حاکی از بیشترین مرگ در هر کشور است. این موضوع با دایره های خاکستری نشان داده شده است.

آخرین وضعیت جهانی کرونا (رنگ بندی کشورها)

 

 

آخرین نقشه هم وضعیت کلی از ابتدای همه گیری را نشان می دهد. نقشه شماره یک وضعیت کنونی را نشان می داد اما این نقشه متعلق به کل دوران کروناست. تصویر نمایانگر این است که کدام کشورها بیشترین مبتلا را داشته اند، رنگ هر چه پررنگ تر، وضعیت بدتر و ابتلا بیشتر.  

آخرین وضعیت جهانی کرونا (رنگ بندی کشورها)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها