تفاهم نامه همکاری بین آموزش فنی حرفه ای و بسیج سازندگی بوشهر منعقد شد؛

ایجاد اشتغال پایدار

معاون فني و آموزشي فني و حرفه اي استان بوشهر:

آموزش هاي فني و حرفه اي متناسب با نيازهاي هر منطقه ارائه مي شود

معاون فني و آموزشي فني و  حرفه اي استان بوشهر با بيان اينكه مسير توسعه نيازمند وجود افراد متخصص و كارآمد است گفت: ارائه آموزش هاي مهارتي بر اساس نياز سنجي هاي منطقه اي و پتانسيل هاي هر منطقه در استان بوشهر اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۲۲۲۱۹

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر، پروين ليراوي زاده در بازديد از مراكز آموزش فني و  حرفه اي شهرستان هاي دشتي و تنگستان با بيان اينكه بيش از 90  كارگاه آموزشي در بخش دولتي در امر مهارت آموزي فعاليت در استان بوشهر فعاليت مي كنند،اظهار داشت: فعالیت کارگاه‌های فنی و حرفه ای این استان بر اساس نیاز بازار کار است تا این آموزش‌ها به خلق فرصت‌های شغلی منجر شود.

وي ظرفيت هاي آموزشي را در مجموعه فني و حرفه اي بسيار مناسب دانست و افزود: تنها راه برون رفت از معضل بیکاری در جامعه ترویج مهارت‌های فنی در بین نیروی جوان است

ليراوي زاده به فعاليت 60 كارگاه آموزشي در بخش روستايي در سطح استان نيز اشاره كرد و ادامه داد: توجه بیشتر به آموزش‌هاي مهارتي در مناطق محروم و روستاها می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی و محرومیت‌زدایی کمک شایانی کند.

وي با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در ایجاد اشتغال، آموزش مهارت به افراد را از بهترین اقدامات برای برون‌رفت از شرایط موجود دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفيت هاي روستايي در استان بوشهر تا پايان سال بيش از 3 هزار نفر از ساكنين روستاهاي استان مهارت آموزي مي شوند.

معاون فني و آموزشي فني و حرفه اي بوشهر با تاکید بر اینکه مهارت‌آموزی با تولید و عمل حاصل می‌شود، یادآور شد: همه ما موظفیم کاری کنیم که مهارت آموزی به جای مدرک گرایی اسباب منزلت اجتماعی شود تا بتوانیم با حرکت به سوی آموزش رشته‌های تحصیلی مهارتی و کارآفرینی نیاز امروز کشور را در حوزه اقتصاد برطرف نماییم.

ليراوي زاده ظرفیت های اشتغال در استان بوشهر را فراوان دانست و اضافه کرد: مهارت آموزی باید در بنیان خانواده ها با همکاری همه مسئولین و دستگاه های اجرایی ترویج شود تا شاهد اشتغال پایدار در سطح استان باشیم.

وي با بیان اینکه باید مهارت آموزی از سنین دانش آموزی توسط آموزش و پرورش فرهنگ سازی شود، اضافه کرد: باید مهارت آموزی بین خانواده‌ها و قشر دانش آموزی افزایش یابد.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها