همه ما عکس مربوط به تکامل انسان را دیده ایم، همان عکسی که از یک گوریل و یا میمون شروع می شود و در نهایت به انسان می رسد. مفهوم این عکس بدان معناست که انسان از نخستی ها تکامل یافته است.
کد خبر: ۱۳۲۲۱۷۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از  دیلی میل، این نمودار تکاملی است که همه ما با آن آشنا هستیم: روند تکامل با یک میمون شروع می شود که به آرامی به یک انسان می رسد. این عکس همین است:

تکذیب صحیح بودن این عکس آشنا و قدیمی (تصویر)

اما به گفته یک کارشناس  تصویر مشهور تاریخ تکامل انسان باید از تمام کتاب‎ها حذف شود چون واقعیت ندارد.

دکتر آدام رادرفورد که یک متخصص ژنتیک در دانشگاه کالج لندن است گفت که این نمودار باید از کتاب های زیست شناسی حذف شود.

وی که در فستیوال علمی چلتنهام سخنرانی می کرد گفت که این تصویر برای درک علم تکامل آسیب رسان است.

این متخصص تاکید کرد که اگر می توانست این تصاویر را از همه جا حذف می کرد چون به هیچ عنوان روند دقیق تکامل انسان را نشان می دهد.

طبق مدل رادفورد تکامل انسان از 22 میلیون سال پیش آغاز شد. در این روند 14 بار انسان تکامل می یابد تا اینکه به انسان مدرن امروزی می رسد.

دکتر رادرفورد با نقد عکس قدیمی مربوط به «تکامل از میمون تا انسان» گفت: این تصویر به این ایده اشاره دارد که تکامل یک جهت دارد . این نشان می دهد اجداد میمون مانندی برای ما وجود دارند و آنها شروع به راه رفتن قائم می کنند و سرانجام تبدیل به ما می شوند. اما این همه چیزی نیست که ما باید می گفتیم، روند تکامل بسیار پیچیده و زمان بر بوده است. ما هنوز هم در حال تکامل هستیم.

وی گفت: همه ارگانیسم ها - از یک انسان در دشت های آفریقا گرفته تا یک حشره کوچک - برای موجودیت در محیط خود سازگار شده اند. این یک دیدگاه کاملا انسانی و هابریک است که ما خود را قله تکامل می دانیم.

رادفورد افزود: نمودار قدیمی میمون تا انسان جنایت نیست اما به هر حال اطلاعات کاملا نادرستی است که طی دهه ها مدام منتشر می شود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها