آشنایی با شورولت سیلورادو ینکو؛

یک سوپر پیکاپ خیابانی با ۷۱۰ اسب بخار قدرت (+عکس)

آشنایی با «G9»، اولین پیکاپ فول سایز چینی

وانتی که دوست دارد آمریکایی باشد! (+عکس)

خودروسازان چینی سال‌ها است که در زمینهٔ ساخت پیکاپ فعالیت دارند و حتی پیکاپ‌های خود را در بازارهای صادراتی هم عرضه کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۲۲۰۹۴

به گزارش جام جم آنلاین، این شرکت‌ها اما تاکنون صرفاً به ساخت پیکاپ‌ های میان سایز می‌پرداختند ولی حالا که پیکاپ‌ها همواره بزرگ‌تر و قوی‌تر می‌شوند، چینی‌ها هم تحت تأثیر فورد رپتور و رم TRX، تصمیم گرفته‌اند به بخش پیکاپ‌ های فول سایز وارد شوند.

در این راه، شرکت ZX Auto (همان سازندهٔ وانت کاپرا) پیشگام شده و در آوریل امسال اولین پیکاپ فول سایز چینی را با نام G9 معرفی کرده است.

جالب‌ترین ویژگی این پیکاپ چینی، طراحی بیرونی آن است که کاملاً پیکاپ‌های فول سایز آمریکایی را به یاد می‌آورد. G9 از دماغهٔ بسیار عریض و بلندی برخوردار است که عرض بیش از ۲ متری خود را کاملاً به بیننده القا می‌کند.

در این قسمت، طراحی جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی مشابه پیکاپ‌های رم است و چراغ‌ها نیز به فورد F150 شباهت دارند.

دو قلاب بکسل در میانهٔ سپر نیز ظاهر باابهت این پیکاپ را تکمیل کرده‌اند. درمجموع، نمای کلی بخش جلویی G9 کاملاً سبکی آمریکایی دارد و این کاری است که ZX Auto قبلاً هم در پیکاپ‌های خود انجام داده بود.

در عقب خودرو اما شاهد نمای بسیار ساده‌تری با چراغ‌های عمودی معمولی هستیم که زیر آن‌ها سپری پهن با زیر پایی در طرفین قرار گرفته است.

G9 قرار است در سه نسخهٔ مختلف بنام‌های تجاری، مسافری و رقابتی به بازار عرضه شود که هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند.

به‌عنوان‌مثال، در نسخهٔ تجاری، سپرها ساده و مشکی‌رنگ هستند اما نسخهٔ رقابتی که روی آفرود تمرکز دارد، از سپر جلوی اختصاصی با زاویهٔ حملهٔ بیشتر، رینگ‌های مشکی‌رنگ با لاستیک‌های آل‌ترین، باربند مشکی‌رنگ و فاصلۀ محوری کمتر برخوردار است.

این پیکاپ فول سایز ۵,۶۹۲ میلی‌متر طول، ۲,۰۴۵ میلی‌متر عرض و ۱,۹۲۰ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۳,۵۱۳ میلی‌متر است که این یعنی بزرگ‌ترین پیکاپ چینی تاکنون محسوب می‌شود.

از داخل G9 اما هنوز تصاویر واضحی منتشر نشده و صرفاً از روی تصاویری که از بیرون گرفته شده می‌توان نمایشگری بزرگ در میانهٔ داشبورد و دریچه‌های تهویهٔ عمودی را مشاهده کرد.

ZX Auto پیکاپ فول سایز خود را در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری توربودیزل ساخت نیسان به بازار عرضه خواهد کرد که ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

انتقال نیروی این موتور هم توسط گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت ZF صورت می‌گیرد. در آینده اما یک موتور بنزینی هم برای G9 ارائه خواهد شد.

سیستم تعلیق G9 در جلو در همهٔ نسخه‌ها از نوع دو جناقی است اما در عقب بین نسخه‌ها تفاوت دارد به‌گونه‌ای که نسخهٔ تجاری با فنرهای شمش سه لایه ارائه می‌شود اما تعلیق نسخه‌های مسافری و رقابتی از نوع پنج اتصالی با فنرهای پیچشی است. ZX Auto به‌عنوان یک پیکاپ‌ساز باسابقهٔ چینی، سال‌ها پیش اولین پیکاپ چینی را تولید کرد و حالا هم اولین پیکاپ فول سایز چینی را معرفی کرده است تا یک‌بار دیگر راه جدیدی را برای خودروسازان هم‌وطن خود بار کند. G9 در سه‌ماههٔ چهار سال جاری رسماً به بازار چین عرضه خواهد شد.

وانتی که دوست دارد آمریکایی باشد! (+عکس)

 

وانتی که دوست دارد آمریکایی باشد! (+عکس)

وانتی که دوست دارد آمریکایی باشد! (+عکس)

وانتی که دوست دارد آمریکایی باشد! (+عکس)

وانتی که دوست دارد آمریکایی باشد! (+عکس)

 

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها