عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:

تزریق واکسن کرونا پرهیز دارویی و غذایی ندارد

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد ؛

مسعود مردانی: داروهای ضدالتهاب کرونایی، عامل قارچ سیاه / نخستین مورد سه ماه پیش رویت شد

دردسرهای کرونا کم بود حالا نگرانی جدیدی هم به آن اضافه شده است: «عارضه قارچ سیاه». گفته می شود این عارضه در بیماران هندی باعث نابینایی و حتی مرگ شده است.
کد خبر: ۱۳۱۷۶۵۲

به گزارش جام جم آنلاین ،   عفونت قارچی یا موکورمیکوز یکی از عوارض بیماری کروناست. البته این عارضه خطرناک چند روزی است که بحث برانگیز شده و بسیاری آن را یکی از عوارض به جای مانده از ویروس جهش یافته کرونای هندی می دانند.

اما دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا نظر دیگری دارد. وی  در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد: من نمی دانم چرا ناگهان این بحث مربوط به قارچ سیاه بر سر زبان ها افتاد. این عارضه صدها سال است که در بشر وجود دارد و به هیچ عنوان چیز جدیدی نیست.

مردانی افزود: من نخستین عارضه قارچ سیاه در میان بیماران کرونایی را سه ماه پیش مشاهده کرده و این عارضه به دلیل مصرف کورتون ها و دگزامتازون است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله کرونا ادامه داد: قارچ سیاه یا موکورمیکوز درمان پذیر است اما اگر تشخیص داده نشود و یا برای درمان آن تعلل زیادی رخ دهد منجر به مرگ می شود.

وی اذعان داشت: قارچ سیاه بر خلاف آنچه گفته می شود فقط مربوط به ویروس کرونای هندی نیست و در دیگر گونه ها نیز ممکن است پدید بیاید.

مردانی تاکید کرد: تزریق داروهای ضد التهاب همانند دگزامتازون، بتامتازون، هیدروکورتیزون و پردنیزولون به بیماران کرونایی باعث تضعیف قدرت دفاعی بدن می شود و این خود باعث به وجود آمدن محیط مناسبی برای رشد این قارچ خواهد شد.

به گزارش جام جم آنلاین موکورمیکوز یا «قارچ سیاه» به دلیل وجود از نوعی کپک در خاک و در نتیجه پوسیدگی مواد آلی مانند برگ‌ها پدیدار می‌شود. افراد با تنفس هاگ این قارچ‌ها به این بیماری مبتلا می‌شوند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها