دزد سابقه‌دار که بعد از آزادی از زندان باند سرقت مسلحانه تشکیل داده و به خانه‌های پایتخت‌نشینان دستبرد می‌زد، همراه همدستش بازداشت شد. متهمان در جریان یکی از سرقت‌ ها زوج سالخورده‌ای را تا سرحد مرگ شکنجه دادند.
کد خبر: ۱۳۱۷۴۰۶

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، یکی از اولین شب‌های زمستان سال گذشته مردی به پلیس تهران اطلاع داد والدین سالخورده‌اش گرفتار دزدان خشن شده و توسط آنها مورد شکنجه قرار گرفته‌اند. همچنین سارقان اموال قیمتی را از خانه ویلایی‌شان سرقت کرده‌اند.

پرونده‌ای در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران تشکیل و تحقیقات ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران دراین‌باره آغاز شد.

با تحقیق از پسر شاکی معلوم شد که او وقتی به خانه پدرش زنگ زده و پاسخی نگرفته نگران شده و به آنجا رفته که متوجه بیهوش شدن آنها و سرقت اموال خانه شده است.

یک هفته بعد با ترخیص زوج سالخورده از بیمارستان، تحقیقات از آنها آغاز و معلوم شد در خانه بودند که سارقان نقابدار مسلح وارد خانه ویلایی‌شان در شمال تهران شده و بعد از شکنجه آنها و بستن دست‌وپاهایشان با طناب، از گاوصندوق خانه طلا، دلار و سکه به ارزش بیش از دومیلیارد تومان سرقت کردند.

این در حالی بود که در چند ماه گذشته شکایت‌های مشابه دیگری نیز در دستورکار ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. شواهد نشان می‌داد یکی از سارقان که قوی‌هیکل بوده در همه سرقت‌ها نقش داشته است.

سرانجام رد سارق سابقه‌داری را یافتند که هیکل وی با سارق قوی‌ هیکل مشابهت داشت. به او ظنین شده و پاتوق‌هایش را زیر نظر گرفتند و چند روز پیش توانستند وی را همراه یکی از همدستانش بازداشت کنند.

متهمان منکر سرقت‌ های مسلحانه از خانه‌ها بودند تا این‌که وقتی در مواجهه حضوری با شاکیان قرار گرفتند آنها را شناسایی کردند که سارقان سرانجام اعتراف کردند.

افشین، سرکرده باند در اظهاراتش گفت: در مغازه‌ای در بازار کار می‌کردم و از آنجا سرقت کرده و زندانی شدم. در زندان باند سرقت خانه تشکیل داده و بعد از آزادی سرقت‌ ها را آغاز کردیم که در جریان یکی از سرقت‌ ها مالباخته سررسید و دستگیر شدیم. این‌بار بعد از آزادی باند جدیدی تشکیل دادم. مسلحانه و با پوشاندن چهره‌ هایمان به خانه‌ ها در شمال و شمال‌ غرب و گاهی غرب تهران دستبرد می‌زدیم.
گاوصندوق‌ هایشان را تخریب کرده و دلار، پول، طلا و سکه را سرقت می‌کردیم. اگر صاحبخانه‌ها در خانه بودند، با اسلحه تهدیدشان کرده و بعد از کتک‌زدن و بستن دست‌ و پاهایشان، سرقت می‌کردیم.
متهمان در بازداشت هستند و همدستان آنها تحت تعقیب قرار گرفتند.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها