مشاور ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که دستگاه‌ های اطلاعات غربی و ترکیه مسئول تخریب، کشتار و آوارگی‌ها در سوریه هستند و هدف آنها از این کار تنها یک چیز و آن تخریب سوریه بوده است.
کد خبر: ۱۳۱۴۷۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، بثینه شعبان، مشاور ریاست جمهوری سوریه در سخنانی عنوان داشت که سوریه وارد جنگی دوگانه شد که یک جبهه آن، انسانی بود و جبهه دیگر رسانه‌ای بود؛ چراکه رسانه‌های غربی هجمه‌ای را علیه سوریه به راه انداختند و بدین ترتیب اعتبار خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: اسناد درز پیدا کرده انگلیسی وجود دارد که ثابت می‌کند این کشور از گروه‌هایی از سوری‌ ها که بر خود لقب «شاهدان عینی» را گذاشتند، حمایت مالی کرده است و دولت‌ های غربی فشارهای را بر مسئولان سوریه برای جدایی از نظام اعمال می‌کردند.

شعبان گفت: سازمان‌های اطلاعاتی غرب پشت تخریب‌ ها، کشتار و آوارگی هستند که در سوریه رخ داد. این سازمان‌ ها با همکاری با ترکیه هزاران تروریست را آموزش دادند تا تنها یک هدف که همان تخریب سوریه است، محقق سازند.

وی تاکید کرد که قدرت‌ های غربی با سوریه در گذشته و هم اکنون اینگونه تعامل می‌کنند که گویی سوریه تحت استعمار این کشورهاست. این کشورها تاریخ و ارزش‌ های ثابت سوریه را نادیده می‌گیرند.

مشاور ریاست جمهوری سوریه از تمامی تلاش‌ های صورت گرفته برای برداشتن تحریم‌ های اقتصادی از کشورش قدردانی کرد و گفت که این تحریم‌ها جنایت علیه بشریت است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها