وزارت خارجه روسیه ادعا‌های غیرقانونی بودن انتخابات در سوریه را بی‌اساس خواند و انتخابات را منطبق بر قانون اساسی این کشور دانست.
کد خبر: ۱۳۱۳۳۲۴

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای ادعا‌های غیرقانونی بودن انتخابات در سوریه را رد کرده و آن را منطبق بر قانون اساسی این کشور دانست.

این نهاد روس در بخشی از بیانیه خود با بیان آن‌که انتخابات در سوریه امری داخلی و مربوط به خود این کشور است، افزود: «ادعای غیرقانونی بودن انتخابات تنها در راستای فشار بر دمشق انجام می‌شود.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «به همین دلیل چنین ادعا‌هایی از سوی برخی کشور‌های خارجی از نظر ما راهی سیاسی برای فشار بر دمشق و تلاش برای مداخله در امور داخلی سوریه است.»

در انتها این بیانیه با ابراز امیدواری برای برگزاری انتخابات در سوریه براساس استاندارد‌های ملی و بین‌المللی، افزود: «با توجه به درخواست سوریه آماده هستیم تا ناظرانی از روسیه برای انتخابات این کشور بفرستیم.»

به گفته منابع آگاه، رقابت در انتخابات دومین دوره ریاست‌ جمهوری سوریه میان «بشار اسد» و «عبدالله سلون» محدود خواهد بود. در میان فهرست نامزد‌ها، نام «محمود مرعی» از فعالان سیاسی مخالف نظام حاکم در سوریه، نیز دیده می‌شود.

مجلس ملی سوریه روز پنجم خرداد را برای برگزاری انتخابات دومین دوره ریاست‌ جمهوری این کشور اعلام کرده است. یک هفته قبل از آن نیز انتخابات برای سوری‌ های مقیم خارج برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها