مدیر کل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه ایثار وهمدلی در زمینه اهدای خون دراستان تداوم دارد گفت: در نیمه اول ماه مبارک رمضان بیش از هزار نفر از همشهریان یزدی با اهدای خون به یاری بیماران نیازمند شتافتند.
کد خبر: ۱۳۱۳۳۹۳

به گزارش خبر نگار جام جم آنلاین یزد، نقی تقوایی با بیان این  خبر اظهارداشت : در ۱۵ روز اول ماه مبارک رمضان یک هزارو 636 نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کرده اند که از این تعدادیک هزارو282 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از این تعداد اهداکنندگان حدود 96 درصد مرد و حدود 4درصد زن موفق به اهدا شدند.

مدیر کل انتقال خون استان گفت : اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون براساس آخرین استاندار های سازمان بهداشت جهانی تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می کند و در همه مراکز انتقال خون تمام تجهیزات ضد عفونی و استریل می شوند و اهداکنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.

وی تصریح کرد: ساعت کاری مرکز انتقال خون یزد در ماه مبارک رمضان شیفت صبح از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۰۰و شیفت عصر از ساعت ۱۷:۳۰ تا 23:00 شب ادامه دارد.

تقوایی در پایان با بیان اینکه انتقال خون یزد در شبهای قدر تا ساعت یک بامداد فعال می باشد یادآورشد : در شبهای قدر به علت بحث نذر خون استقبال از اهدای خون بیشتر می شود به همین دلیل اهداکنندگان، اهدای خون را به شبهای قدر موکول نکنند و در طول ایام ماه مبارک رمضان مخصوصا هفته آخر ماه مبارک، اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها