مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان، میزان اهدای خون و ذخایر خونی کاهش پیدا می‌کند گفت: شیفت عصر در مرکز انتقال خون استان یزد از ساعت 17:30 الی ۲۳ در ایام ماه مبارک رمضان فعال است و با هماهنگی های صورت گرفته اهداکنندگان خون در ساعات شبانه جریمه نمی شوند.
کد خبر: ۱۳۱۰۹۳۹

به گزارش جام جم آنلاین یزد؛ نقی تقوایی اظهار داشت: مردم استان یزد در اکثر عرصه‌ها به خصوص اهدای خون پیشتاز هستند، و با همت بلند مردم استان یزد در زمینه اهدای خون سبب شده که ما هیچ وقت در استان یزد با کمبود خون و فرآورده‌های خون مواجه نشویم، ایثار و از خودگذشتگی مردم یزد همواره زبانزد بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، فی نفسه اهدای خون در ماه مبارک رمضان کمتر می‌شود به خصوص در شیفت صبح با توجه به روزه‌داری و گرم بودن هوا مراجعه افراد کم می‌شود.

تقوایی ادامه داد: برای اینکه روزه‌داران بتوانند در امر اهدای خون مشارکت داشته باشند یک شیفت اضافه شده است که تا بعد از افطار هم مشغول به فعالیت هستند، مرکز اصلی در میدان ابوذر طبق روال قبل شیفت صبح از ساعت 07:30 تا 13 و شیفت عصر از 17:30 شروع می‌شود و تا 23:00 شب ادامه دارد.

وی با اشاره به منع تردد شبانه که از ساعت 22 اجرا می شود تصریح کرد: با استانداری، فرمانداری و راهنمایی و رانندگی هماهنگی لازم انجام شده تا افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند اعمال جریمه نخواهند شد بنابراین مردم عزیز با خیال راحت برای اهدای خون مراجعه داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان خاطر نشان کرد: همچنین در مرکز اهدای خون شهرستان اردکان در شیفت صبح طبق روال عادی و شیفت بعدازظهر از ساعت 21:00 تا 23:00 برقرار است، در مرکز خونگیری آزادشهر هم روزهای زوج ساعت 08:00 تا 12:00 خونگیری انجام می‌شود و در شهرستان میبد همه روزه از ساعت 07:30 تا 13:00 اهدای خون انجام می‌شود.

تقوایی با اشاره به اینکه در شرایط موج چهارم کرونا هستیم، گفت: کلیه افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شدند و از آن به سلامت عبور کرده و یک ماه از بهبودی آن‌ها می‌گذرد می‌توانند به انتقال خون مراجعه کرده و اهدای پلاسما داشته باشند، تا از آن برای بیماران که در بیمارستان بستری هستند و نیاز به پلاسما دارند استفاده شود.

وی ضمن اطمینان خاطر به اهداکنندگان خون بابت اینکه تمامی پروتکل های بهداشتی در مراکز اهدای خون جهت حفظ سلامت آنان رعایت می شود، اظهار داشت: مردم اهدای خون را به شب های قدر موکول نکنند و در طول ماه مبارک رمضان اهدای خون داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها