رییس تصفیه خانه فاضلاب استان یزد گفت : عمليات سم پاشی تصفیه خانه یزد به صورت مرتب نیز انجام پذيرد، تا منطقه بطور كامل از نظر حشرات موذی كنترل گرديده و با توجه به شرايط آب و هوايي شاهد طغيان پشه در فصل بهار و نارضايتي همجواران و اهالي محترم شاهديه و زارچ نباشيم.
کد خبر: ۱۳۱۳۱۲۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، اکبر صالحی در نشست با  مدیر عامل شرکت آبفای استان اظهارداشت : برای کنترل جمعیت پشه در اطراف تصفیه خانه اقدامات مهم و شایانی از جمله : سم پاشی به صورت فیزیکی،بیولوژیکی و شیمیایی روزانه با استفاده از تجهیزاتی مانند قايق موتوري ، دستگاه هاي مهپاش ، اونيماك ، واتر جت هاي مستقر بر روي شاسي ايسوز و نيسان ، واتر جت سيار ، آهک پاشی زهکش ها و... انجام شده است.

وی افزود: عمليات سم پاشي کانون های مذکور همزمان با سم پاشی تصفیه خانه به صورت مرتب نیز انجام پذيرد، تا منطقه بطور كامل از نظر حشرات  موذی كنترل گرديده و با توجه به شرايط آب و هوايي شاهد طغيان پشه در فصل بهار و نارضايتي همجواران و اهالي محترم شاهديه و زارچ نباشيم.

صالحی تصریح  کرد : كانون هاي ديگري نيز مانند قنوات ، دامداري ها ، گلخانه ها ، گودهاي زباله ، كوره هاي آجر پزي ، شهرك هاي صنعتي ، صنايع پراكنده ، استخرها، باغات ، فضای سبز  و .... علاوه بر تالاب مذكور در مناطق همجوار تصفيه خانه به عنوان محل رشد و تكثير پشه وجود داشته و لازم است كه مورد توجه ویژه قرار گيرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد هم در این نشست گفت : عملیات سم پاشی تصفیه خانه فاضلاب یزد در راستای کنترل جمعیت حشرات به صورت منظم انجام می گیرد .

اصغر ریاضتی افزود:‌ در چند ماه اخیر اقدامات زیادی از قبیل خرید سم پاش و سموم ، قایق ، اصلاح تیم گندزدایی و ... در راستای بهبود عملکرد تصفیه خانه و کنترل جمعیت حشرات صورت گرفته است .

وی تصریح کرد : تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب استان یزد از سیستم SBR  پیشرفته و برکه تثبیت جهت تصفیه فاضلاب بهره می گیرد .

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها