متخصصان طراحی محصول در شرکت «طرح و فرم نیک‌ اندیش» می‌توانند شکل ظاهری و کاربرد هر محصولی را دگرگون کنند و موجب رضایتمندی خریدار و افزایش فروش تولیدکننده شوند

با فُرمی‌نیک، طرحی نو در اندازید!

متخصصان شرکت خلاق «تدبیر سلامت مرهم»، موفق شده‌اند اپلیکیشنی به‌نام «پزشکِت» را طراحی و تولید کنند که از طریق آن می‌توان به انبوهی از خدمات پزشکی و مشاوره‌ای در حوزه سلامت، دست پیدا کرد

پزشکِت، بیمارستانی در جیب تو!

شاید تا پیش از همه‌گیری ویروس کرونا در سطح جهان و بحران‌های ناشی از آن، ارائه خدمات پزشکی و سلامت در بستر اینترنت زیاد رایج نبود.
کد خبر: ۱۳۱۱۷۱۷

از طرفی دیگر عموم مردم هم خیلی راغب نبودند مراجعه حضوری به مطب پزشک را با پزشکی آنلاین جایگزین کنند؛ اما عالمگیری کرونا باعث شد بسیاری از مشاغل برای حفظ و بقای خودشان، به ارائه خدمات به‌صورت مجازی و غیرحضوری رو آورند.

مشاوره سلامتی و مراقبت‌ های پزشکی آنلاین از کسب‌وکارهایی بود که با توجه به ارتباط مستقیم آن با بیماری کووید ۱۹ و لزوم تداوم ارائه خدمات در این بخش، در قالب‌های مختلفی از جمله اپلیکیشن‌ها، به‌سرعت وارد دنیای استارت‌آپ‌ها شد.

در این میان برخی از پلتفرم‌هایی که خدمات و قابلیت‌های ویژه‌ای داشتند، بیشتر از سایرین رشد کردند و جامعه مخاطبان‌شان را گسترش دادند؛ «پزشکت» یکی از همین اپلیکیشن‌هاست که موفق به قرارگیری در فهرست کامل‌ترین و محبوب‌ترین اَپ‌های خدمات پزشکی شده است.

دکتر الیار حبیبی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت «تدبیر سلامت مرهم» است که سامانه «پزشکت» را در سال ۹۷ طراحی و منتشر کرده است.

او می‌گوید ایده ساخت چنین اپلیکیشنی پیش از بحران کرونا شکل گرفته و سه سال صرف تحقیق، طراحی و برنامه‌نویسی این نرم‌افزار شده است.

دکتر حبیبی در رابطه با شکل‌گیری ایده ساخت پزشکت، به جام‌جم می‌گوید: «با توجه به اینکه پزشک هستم، در مقطعی از فعالیت شغلی‌ام در مناطق محروم کشور مشغول ارائه خدمات پزشکی در قالب طرح پزشک خانواده بودم. در آن دوران، موضوعی که بیش از همه مرا آزار می‌داد، کمبود امکانات پزشکی و سطح بسیار پایینی از دسترسی به خدمات طبی تخصصی و فوق‌تخصصی در میان مردم آن نواحی بود؛ به‌طوری که اگر بیمار می‌خواست فقط یک سوال ساده از پزشکش بپرسد، در بعضی از موارد مجبور به پیمودن مسافت‌های بسیار طولانی می‌شد.»

پزشکِت، بیمارستانی در جیب تو!

وی می‌افزاید: «از طرف دیگر نقاط ضعف پر رنگی در نظام سلامت می‌دیدم که توجه کمتری به آنها می‌شد؛ برای نمونه در بخش آموزش بیماران، تجویز دارو شروع کار است و پس از آن باید به بیمار آموزش داده شود که این دارو چیست؟ چه کارکردی دارد؟ عوارض آن کدام است؟ نحوه مصرف آن چگونه است؟ و ... درنتیجه نبود ارتباطی مستمر بین بیمار و نظام سلامت، مورد دیگری بود که من را بیشتر به‌سمت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حوزه سلامت و پزشکی سوق داد و ایده ساخت چنین اپلیکیشنی را در ذهنم به‌وجود آورد.»

چشم‌انداز، اهداف و خدمات نوین

هم‌بنیان‌گذار شرکت تدبیر سلامت مرهم، در خصوص هدف اصلی و چشم‌انداز کسب‌وکار این مجموعه می‌گوید: «هدف نهایی ما که تک‌تک اعضای تیم پزشکت به آن اعتقاد دارند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند، گسترش استفاده از سامانه پزشکت در میان افراد جامعه است؛ تا جایی که هر شخص با هر نیاز پزشکی، امکان بهره‌مندی از خدمات سلامتی در قالب پلتفرم پزشکت را داشته باشد.»

برخی از بخش‌های جدیدی که به‌زودی در سامانه پزشکت اضافه خواهند شد به شرح زیر است:

ارائه انواع بیمه‌های سلامت
نمونه‌گیری آزمایش‌ها در منزل
طرح پزشک و مشاور خانواده
هوشمندسازی خدمات پزشکی و سلامت، همراه با ارائه گجت‌های اختصاصی

ویژگی‌ها و امکانات متمایزکننده «پزشکت»

مدیرعامل شرکت تدبیر سلامت مرهم، در خصوص قابلیت‌های اختصاصی و بخش‌های منحصر‌به‌فردی که در نرم‌افزار پزشکت وجود دارد، می‌گوید: «پزشکت، سامانه جامع ارتباطی میان پزشکان و متخصصان حوزه سلامت با عموم مردم است که در سال ۹۷ و هم‌زمان با تأسیس شرکت، پا به عرصه پزشکی آنلاین گذاشت. این نرم‌افزار که برنامه‌نویسان جوان و حرفه‌ای کشورمان از صفر تا صد آن را به‌صورت کاملا بومی طراحی و پیاده‌سازی کرده‌اند، امکانات متنوعی در حوزه مشاوره پزشکی و سلامت ارائه می‌دهد؛ به‌طور نمونه، در این پلتفرم مشاوره‌های پزشکی و سلامت به‌صورت صوتی، تصویری، متنی یا تلفنی ارائه می‌شوند و درواقع امکان استفاده از تمام راه‌های ارتباطی با بالاترین کیفیت ممکن، در آن فراهم شده است. مردم در هر نقطه از کشور، فقط با دسترسی به اینترنت معمولی، امکان برقراری ارتباط با انواع کارشناسان و مشاوران حوزه سلامت را دارند. در حال حاضر حدود ۳۵۰۰ پزشک و مشاور سلامت در اپلیکیشن ما حضور دارند که به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، آماده ارائه خدمات به کاربران اپلیکیشن پزشکت هستند.»

حبیبی در ادامه ضمن اشاره به تعداد ۵.۱ میلیون بار نصب اپلیکیشن و همچنین دارابودن بزرگ‌ترین جامعه پزشکان و مشاوران سلامت در میان اَپ‌های مشابه، خاطرنشان می‌کند: «این‌ها ویژگی‌هایی هستند که اپلیکیشن کارش را با آنها شروع کرده است، اما در ادامه مسیر تلاش کردیم به پلتفرم جامع سلامت در کشور تبدیل شویم و خدمات گسترده‌ای را در قالب یک سوپراپلیکیشن به مخاطبان‌مان ارائه دهیم. در همین راستا شروع به اضافه کردن بخش‌های جدیدی به پزشکت کردیم.»

شبکه اجتماعی اختصاصی در حوزه سلامت

در این شبکه اجتماعی، فقط پزشکان و مشاوران تأیید شده‌ای که دارای شماره نظام‌پزشکی هستند، امکان فعالیت در این بستر خلاقانه و نوین را دارند. آنها می‌توانند مطالب‌شان را به‌صورت صوتی، تصویری یا متنی در فضای این شبکه اجتماعی ارسال کنند تا از این طریق، اطلاعات و تخصصشان را در اختیار کاربران پزشکت قرار دهند.

ارائه خدمات در منزل


یکی از قابلیت‌های جدید سامانه پزشکت، امکان ویزیت پزشک یا ارائه خدمات پرستاری در منزل است. به این ترتیب هر کاربر می‌تواند پزشکان و متخصصان تأیید شده‌ای که صلاحیت ارائه خدمات در منزل را دارند و همچنین در نزدیکی او قرار دارند را از طریق جست‌وجو در بستر نرم‌افزار پیدا کند.

خدمات دامپزشکی

با توجه به اینکه بیماری‌های مشترکی میان انسان‌ها و حیوانات وجود دارد و همین بیماری کووید-۱۹ هم ابتدا از حیوان به انسان منتقل شده است، لزوم توجه به بیماری‌های حیوانات بیش از پیش احساس می‌شود.

همچنین یکی دیگر از عواملی که موجب اهمیت خدمات دامپزشکی گردیده، افزایشی است که در تعداد حیوانات خانگی در شهرهای بزرگ مشاهده می‌شود؛ در روستاها نیز مجاورت با دام‌ها، ریسک انتقال بیماری به انسان را افزایش می‌دهد بنابراین در اپلیکیشن پزشکت، بخشی به ارائه خدمات دامپزشکی اختصاص یافته که مانند سایر بخش‌های این سامانه در آن امکان برقراری ارتباط با دامپزشکان، از طریق صوت، تصویر و متن و همچنین ویزیت دامپزشک در محل میسر شده است.

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها