تابستان 2 سال پیش در جام جهانی جوانان بود که نام لیونل مسی به عنوان پدیده فوتبال آرژانتین را برای اولین بار شنیدیم و بازی او را دیدیم.
کد خبر: ۱۳۱۰۰۴

پیشرفت حیرت انگیز او از آن زمان تاکنون موجب شده است ، مسی به یکی از سرشناس ترین فوتبالیست های جهان تبدیل شود؛ اگرچه او در جام جهانی زیاد به بازی گرفته نشد؛ اما همه او را بازیکنی با آینده درخشان می دانند. مسی اکنون در کنار رونالدینیو و اتوئو، مثلث آتشین خط حمله بارسلونا را تشکیل می دهد. او با هت تریک کم نظیرش در ال کلاسیکو مانع شکست سنگین بارسلونا شد. نظرات یکی از ستارگان هزاره جدید، لیونل مسی جالب و خواندنی است.

آیا وقتی کودک بودی ، فکر می کردی بتوانی روزی برای تیم ملی آرژانتین گل بزنی؛
در واقع نه. من بیشتر با کودکان بزرگتر از خودم بازی می کردم. واقعا سخت بود که بتوانم در میان آنها دوام بیاورم و توانایی هایم را نشان دهم.

شنیده ایم تو برای آن که از نظر فیزیکی تقویت شوی ، تلاش زیادی کرده ای. آیا این حقیقت دارد؛
وقتی در آرژانتین بودم و پس از آن در بارسلونا توجه زیادی به مساله قوای جسمانی من شد؛ اما این موضوع ، فوتبال بازی کردن مرا تحت تاثیر قرار نمی داد. فقط شبها از دارو استفاده می کردم ، همین.

از این که زیاد در جام جهانی بازی نکردی ، ناراحت شدی؛
بله کمی ، اما نگذاشتم روی من تاثیر منفی بگذارد. وقتی در این سطح بازی می کنید نباید بگذارید چنین افکاری شما را آزار دهد.

به نظر می رسد آرژانتین تعداد زیادی مهاجم جوان و طراز اول دارد. مسی ، کارلوس توس ، سرجیو آگرو و...
بله ، ما خیلی خوشبختیم ؛ ولی فراموش نکنید که این موضوع عجیب نیست. آرژانتین همیشه مهاجمان بزرگی داشته است. من و سرجیو در جام جهانی جوانان کنار هم بازی کردیم و دوستان بسیار خوبی برای هم بودیم. او در آینده هواداران اتلتیکو مادرید را خیلی خوشحال می کند.

آیا چیزی وجود دارد که سبک فوتبال برزیل و آرژانتین را از هم جدا کند؛
حقیقت این است که سبک فوتبال هر دو کشور طی سالیان تغییر کرده است و این تغییر در آینده هم انجام خواهد شد. صحبت درباره سبک و تاکتیک بازی یک کشور آسان نیست و این موضوع به مربیان و اندیشه های آنها بستگی دارد. مربیان هستند که روش خود را القا می کنند.

این موضوع که برزیل را مظهر بازی زیبا می دانند، تو را اذیت می کند؛
خیر. ما هم در حد شایستگی هایمان افتخارات زیادی کسب کرده ایم. ما نیز در تاریخ فوتبالمان ، بازیکنان فوق العاده ای داشته ایم.

چه کسی بهترین است: مارادونا یا پله؛
مارادونا، مارادوناست و پله ، پله! اما مارادونا آرژانتینی است و برای من ، هم الگو است و هم یک دوست خوب. او همانند پله ، فوتبالیست فوق العاده ای بود. برای من افتخار است که توانستم مارادونا را از نزدیک بشناسم.


منبع: World Soccer
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها