مرور مهم‌ترین حوادث نوروزی ۱۰۰ سال گذشته

قرنِ قرینِ حادثه

حوادث اصفهان؛ زلزله

۲ زلزله و چند خبر کوتاه از کاشان

۲ زلزله، مصدومیت سه نفر در انحراف خودرو پراید، سفر مجازی، انتشار پیک شهروندی و پیشتازی در جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی از جمله خبرهای کوتاه روز جمعه کاشان است.
کد خبر: ۱۳۰۸۲۳۱
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ایرنا، ۲ زلزله به بزرگی بیشتر از ۲ ریشتر  (مقیاس امواج درونی زمین)  عصر جمعه کاشان را لرزاند.

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری، این زلزله‌ها در ساعت‌ ۱۷ و ۳۶ دقیقه به بزرگی ۲.۵ ریشتر و ۱۸ و ۳۸ دقیقه به بزرگی ۲.۸ ریشتر به ترتیب در عمق هشت و ۱۱ کیلومتر در کاشان رخ ‌داد.

۲ زلزله و چند خبر کوتاه از کاشان

مصدومیت سه نفر در انحراف خودرو پراید

مدیر روابط‌ عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: یک خودرو پراید در بزرگراه کاشان - قم، حوالی پل راوند، روز جمعه در اثر انحراف دچار حادثه و مصدومیت سه نفر از سرنشینان شد.

روح‌الله فدایی افزود: حضور تیم عملیاتی ایستگاه سه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در محل حادثه از وقوع آتش‌سوزی جلوگیری و ایمن کرد.

کاشان را نوروز امسال مجازی ببینید

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: گردشگران می‌توانند به صورت مجازی به شهر عروس باغ‌های ایرانی سفر کنند.

محمدحسین واحدیان هدف اصلی از راه‌اندازی «وب‌گاه شهر مجازی کاشان» را ارایه اطلاعات گردشگری در قالب متن و تصویر به گردشگران و تشکیل یک بانک جامع اطلاعات گردشگری عنوان‌ کرد و افزود: تمامی گردشگران به ویژه جامعه دانشگاهی از طریق این تارنما افزون بر دریافت اطلاعات دقیق و شفاف می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و مدیریت مناسب آثار تاریخی کاشان را مشاهده کنند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی این تارنما و ارایه مطالب آن توسط مدیران گردشگری پایه‌ریزی شده‌است، ادامه داد: علاقه‌مندان به بازدید اماکن تاریخی می‌توانند با مراجعه به وب سایت مربوطه به صورت مجازی از آثار ارزشمند کاشان بازدید و با مفاخر و مشاهیر این شهر تاریخی آشنا شوند.

به گفته وی، با توجه به شیوع کرونا و به منظور پیشگیری از ابتلای گردشگران به این ویروس، خانه تاریخی طباطبایی‌ها، خانه عباسیان و حمام سلطان امیر ‌احمد سه بنای زیر نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، تعطیل است.

انتشار پیک شهروندی

 رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان همچنین از چاپ و انتشار پیک شهروندی در آستانه نوروز باستانی با توجه به محدودیت‌های سفر و ممنوعیت ترددها چاپ و منتشر کرد.

واحدیان افزود: «پیک شهروندی» همراه با تصویرگری اختصاصی و طراحی نمادهای بومی کاشان در ۱۶ صفحه از سوی امور فرهنگ شهروندی و فرهنگ‌سرای مهر ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی چاپ شده ‌است.

وی خاطرنشان کرد: این پیک آموزشی با سرفصل‌های آداب و فرهنگ نوروز، معرفی بناهای تاریخی و مفاخر و مشاهیر کاشان، سلامت جسمی و اصول بهداشتی، نهج‌البلاغه و اصول زندگی اسلامی، کاردستی همراه با سه مسابقه جذاب و ورزش در خانه تهیه و تولید شده که با بارگذاری در برنامه آموزشی شاد نیز قابل دسترسی برای دانش‌آموزان است.

به گفته وی مهارت‌ورزی، مسوولیت‌پذیری و افزایش مشارکت شهروندان با نهاد اجتماعی شهرداری، رویکرد اصلی تهیه «پیک شهروندی» در همراهی خانواده‌ها و دانش‌آموزان از طریق آشنایی با مباحث و اصول شهروندی همچون بازیافت و تفکیک از مبدا است.

پیشتازی در بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان پسماندهای عفونی کلنیک‌ها و مراکز بهداشتی درمانی را تهدیدی علیه بهداشت عمومی دانست و  تاکید کرد: اکنون حدود ۹۵ درصد این پسماندها با مشارکت بخش خصوصی جمع آوری و بعد از بی خطرسازی روانه دفن بهداشتی می شود.

محمدرضا قنبری، سرانه پسماند تولیدی توسط هر شهروند را در شبانه‌روز به طور متوسط نزدیک به ۴۵۹ گرم عنوان و تصریح کرد: روزانه حدود ۱۳۰ میلیون تومان هزینه جمع‌آوری پسماندهای خانگی و نظافت شهر می‌شود که رقم بالایی است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها