با هدف کمک به شرکت‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان؛

رویداد استان‌آپ کرمان برگزار خواهد شد

شهردار کرمان در آیین رونمایی از ربات انسان‌نما

جوانان خلاق کرمانی شایستۀ تقدیر هستند

شهردار کرمان گفت: جوانان خلاق کرمانی شایسته تقدیر هستند.
کد خبر: ۱۳۰۷۹۱۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان، سیدمهران عالم‌زاده در آیین رونمایی از ربات انسان‌نماو دستاوردهای دیگر شرکت دانش‌بنیان توسعه وسازندگی بین‌المللی پارس گفت:امروزه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، توانسته‌اند یک مدل موفق از اقتصاد ملی، اشتغال‌زایی و ثروت‌آفرینی را به نمایش بگذارند.
 
وی افزود: امروز در این مراسم، شاهد گوشه‌ای از این دستاوردهای بزرگ هستیم.

شهردار کرمان با اشاره به تکنولوژی به‌کار رفته در ربات انسان‌نما و توضیحات سازندگان آن، گفت: به نظر می‌رسد شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت جوانان خلاق کرمانی در زمینۀ فناوری، مطلوب و تأثیرگذار بوده است.

عالم‌زاده، ضمن تحسین انگیزه و دانش جوانان کرمانی افزود: این جوانان نه‌تنها برای کرمان، بلکه برای کشور موجب افتخار هستند.

وی با تأکید بر اینکه جای مدیران سازمان‌های ذی‌ربط با این موضوع، در این مراسم خالی است، افزود: لازم است این جوانان در زمان مناسب و جایگاه مناسب، ازسوی مسئولان مربوط مورد تشویق قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه و سازندگی بین‌المللی پارس نیز در این مراسم از تولید چند محصول دانش‌بنیان و رساندن این محصولات به مرحلۀ تجاری خبر داد.

مهدی عظمایی، در خصوص قابلیت ربات انسان‌نما گفت: این ربات، به‌عنوان یک نیروی خدماتی، در رستوران‌ها، هتل‌ها و بیمارستان‌ها کاربرد دارد و قادر است با حمل 40 کیلوگرم بار، در زوایای مختلف حرکت کند.

وی به ماسک ساخته شده با استفاده از فناوری نانو نیز اشاره و بیان کرد: این ماسک برای کارگران معادن و کارخانجات که در معرض سموم شیمیایی قرار دارند، مناسب است و می‌تواند تا 28 ماده سرطان‌زا و خطرناک را فیلترکرده و از ورود آن‌ها به ریه فرد جلوگیری کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها