مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از استقرار بیش از 100 آتش نشان و نجاتگر به همراه خودروهای سبک و سنگین اطفا حریق و امداد و نجات و موتور سیکلت های آتش‌نشانی در 27 نقطه از شهر هم زمان با شب چهارشنبه پایانی سال خبر داد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از استقرار بیش از 100 آتش نشان و نجاتگر به همراه خودروهای سبک و سنگین اطفا حریق و امداد و نجات و موتور سیکلت های آتش‌نشانی در 27 نقطه از شهر هم زمان با شب چهارشنبه پایانی سال خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۷۸۲۸

 به گزارش جام جم آنلاین خوزستان رضوی، آتشپاد مسعود ظهوریان با بیان این مطلب اظهار کرد: امسال همچون سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه از همه شهروندان درخواست داریم با همکاری و رعایت نکات ایمنی به کاهش حوادث در سطح شهر کمک کرده و باعث نشوند زحمات کادر درمانی و پزشکان در بیمارستان ها در این روز های سخت دوچندان شود.
وی در ادامه به تمهیدات ایمنی آتش نشانی در شب چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و افزود: آتش نشانی مشهد، ضمن هماهنگی با تمام دستگاه‌های متولی، علاوه بر آماده باش تمامی ایستگاه آتش‌نشانی و حوزه های فرماندهی و ستادی شهر مشهد، 120 آتش نشان و نجاتگر را در27 نقطه از مراکز تجمع احتمالی شهروندان که قبلا شناسایی کرده به همراه 30 خودرو سبک و سنگین عملیاتی در حوزه اطفا حریق و امداد و نجات و موتور سیکلت های سیار آتش نشانی مشهد مستقر خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به آمار حوادث شب چهارشنبه آخر سال گذشته بیان کرد: سال گذشته 22 مورد حادثه در مشهد رخ داد که چهار مجروح در این حوادث به ثبت رسید و باید اعلام کنم که امسال از ابتدای اسفندماه تاکنون متاسفانه چهار ماموریت مربوط به چهارشنبه سوری به ما اعلام شده که هفت مجروح داشته که یک مورد قطع انگشت هم بین مصدومان بوده است.
ظهوریان خاطرنشان کرد: هدف سازمان آتش‌نشانی جلوگیری از برگزاری مراسم شب چهارشنبه سوری نیست بلکه هدف ما حفظ ایمنی و جلوگیری از خطر است و امیدواریم شهروندان با توجه به بحث شیوع کرونا با جلوگیری از حضور فرزندانشان در معابر و رعایت خود قرنطینگی موجب کاهش خسارات شوند.
وی اضافه کرد: شب آخرین چهارشنبه سال که در بین مردم به چهارشنبه سوری معروف است یکی از مراسم قدیمی ما ایرانی ها است. هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد. باید بدانیم که وقوع حادثه برای هرکسی ممکن است ولی می توان با رعایت نکات ایمنی از بروز اغلب حوادث از جمله حوادث چهارشنبه سوری جلوگیری کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان چند توصیه ایمنی در این خصوص گفت: از نزدیک شدن به افرادی که مسائل ایمنی را رعایت نمی کنند، جدا بپرهیزید و از بازی با وسایل و مواد محترقه خودداری کنید. خوب است بدانیم انفجار فقط 250 گرم مواد ساخت ترقه می تواند یک آپارتمان را به شدت تخریب کند، ضمن اینکه شیشه های ساختمان های مجاور نیز در اثر این انفجار شکسته خواهد شد.
ظهوریان تصریح کرد: تماشاچیان معمولا در خطر اصابت ترکش های ترقه ها و مواد منفجره هستند. سعی کنید در تیر رس ترکش ها نباشید و هیچگاه این مواد را به سمت افراد دیگر پرت نکنید و از پرتاب فشفشه، موشک و سایر مواد آتش زا روی شاخه درختان، پشت بام و بالکن منازل خودداری کنید و در صورت روشن کردن آتش توصیه می شود که آتش در حجم کم باشد و از ریختن مواد سریع الاشتعال نظیر نفت، بنزین و الکل روی آتش جدا خودداری کنید.
وی ادامه داد: از انداختن مواد تحت فشار( مانند کپسول ها ، اسپری حشره کش و ....) و وسایل شیشه ای (مانند شیشه آب، آمپول،... ) و قوطی های فلزی (مانند قوطی های اسپری و کنسرو ) به درون آتش جدا بپرهیزید؛ زیرا به علت دارا بودن خاصیت انفجاری، ذرات آن پرتاب و وارد چشم می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها