چه عیدی‌های خلاقانه‌ای می‌توانید به دوستان و آشنایان بدهید؟

عیده و عیدیش!

از اول اسفند تقریبا همه فروشگاه‌های حقیقی و مجازی شرع کردند به تبلیغ بسته‌ های عیدی. از کتاب و ترشی و شیرینی گرفته تا لباس و نوشت‌افزار و تقویم. بسته‌های زیبا و هیجان‌انگیزی که برای خرید آن باید مبلغ مناسبی هم پرداخت می‌شد.
کد خبر: ۱۳۰۷۷۵۷

در این روزهایی که شاید حساب دودوتا چهارتای جیبمان را بیشتر از همیشه داریم، می‌شود به فکر یک‌جور عیدی دیگر هم بود. عیدی‌هایی که با هزینه کمتر آماده می‌شوند و چون خودمان آن را درست می‌کنیم برای ساعت‌هایی اعضای خانواده هم سرگرم می‌شوند.

عیدی‌ های خوردنی

قیمت مواد خوراکی سربه فلک گذاشته و روغن هم کم است. به چیزکیک و کیک خامه‌کشی شده فکر نکنید. شیرینی‌های زیادی هستند که درست کردنشان نیاز به روغن زیاد یا مواد گران قیمت ندارد.

اگر در حافظه‌تان بگردید، از بزرگ‌ترها بپرسید یا در اینترنت جست‌وجو کنید به مواد متعددی برمی‌خورید که می‌تواند یک عیدی مناسب برای دوستان‌تان باشد.

اگر هم اهل شیرینی‌ پزی نیستید یک غذای هیجان‌انگیز را که عزیزانتان دوست دارند، انتخاب کنید و برایشان بپزید. نیاز به پول پیک و اینها هم نیست. در روزهای عید که خیابان‌ها خلوت‌تر است خودتان می‌توانید بسته عیدی را برایشان ببرید.

عیدی‌ های نوشتنی

اگر دست به قلم هستید به دوستان‌تان یک عیدی اختصاصی و لذت‌بخش بدهید. یک نامه درباره آنها که گریزی به اتفاقات و خاطرات‌تان دارد برایشان بنویسید.

مرور خاطرات هم برای شما لذتبخش است هم آنها را حسابی به وجد خواهد آورد. اگر بتوانید دستنویس بنویسید و به همراه کارت پستالی برایشان بفرستید که چه بهتر. اما اگر راهتان دور است ارسال این نامه در فضای مجازی حسابی می‌تواند رفیق‌تان را خوشحال کند.

فقط حواستان باشد اگر آن را در فضای عمومی منتشر می‌کنید، خاطره خیلی شخصی یا نکته حساسیت‌برانگیزی را که بعدا باعث سوءتفاهم شود، ننویسید.

عیدی‌ های ساختنی

اگر بچه کوچک در خانه دارید بروید سراغ کمد وسایلش و با کمک خودش برای خاله‌ها و عموها و بچه‌هایشان کاردستی درست کنید. این‌طوری هم بچه‌ها چند ساعتی سرگرم می‌شوند هم این‌که یک هدیه ساده اما ارزشمند برای دیگران می‌سازید.

در اینترنت بی‌اغراق صدها هزار ایده برای ساخت چنین هدیه‌هایی وجود دارد. می‌توانید با توجه به علایق طرف مقابل یا استفاده از المان‌های نوروز این کادو را بسازید. نکته مهم این است که حالا که کودک را تا این حد در عیدی سهیم کرده‌اید اجازه بدهید انتخاب رنگ‌ها و ریزه‌کاری‌ها با سلیقه کودک باشد و شما فقط کنارش باشید. نهایتا هم می‌توانید این عیدی را همراه کودکتان ببرید در خانه آشنایان.

عیدی‌ های ساختنی ۲

البته همیشه هم پای یک بچه در میان نیست. اگر هنر و مهارت خاصی دارید می‌توانید از فرصت تعطیلات و قرنطینه استفاده کنید و خودتان برای عزیزان‌تان هدیه بسازید. کافی است سلیقه فرد را در نظر بگیرید و آن را کمی شخصی‌سازی کنید. خیلی هم به ایده‌های سخت فکر نکنید.

مثلا اگر بافتنی بلدید یک طرح کوچک و بامزه برای چسباندن روی یخچال ببافید. اگر خیاط هستید با پارچه‌هایی که در خانه دارید وسایل کاربردی ساده برای آشپزخانه بدوزید.

خلاصه سراغ کارهای راحت‌تر بروید تا کار لذتبخشی مثل عیدی دادن تبدیل به یک وظیفه سخت و زمانبر نشود.

ضمیمه چاردیواری روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها