واکسن کرونای شرکت «جانسون اند جانسون» از امروز در سراسر آمریکا توزیع میشود، واکسنی که فقط در یک دوز تزریق خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۰۵۷۴۴

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که شمار بهبودیافتگان کرونایی افزایش یافته است مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در ادامه می آید:

*دانشمندان می گویند در صورت باز شدن مدارس یکی از حیاتی ترین مسائل باز گذاشتن در و پنجره کلاس های درس است و این موضوع باید به قانونی در تمامی مدارس تبدیل شود.

*اقلیت های قومی در بریتانیا همچنان نرخ بالایی در ابتلا به کووید19 نسبت به سایر اقشار جامعه به خصوص سفیدپوستان دارند. این نتیجه تحقیقی است که بریتانیا انجام شده. موارد ابتلا در این کشور یک پنجم کاهش یافته هر چند ویروس جهش یافته برزیلی در انگلیس ثبت شده است.

*نتایج یک تحقیق در بریتانیا نشان می دهد یک چهارم افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند قبل از ابتلا زوال عقل هم داشته اند. به عبارت دیگر از هر چهار قربانی کرونا یک نفر زوال عقل داشته است. آمار دقیق در رابطه با افرادی که زوال عقل داشته اند و سپس به دلیل ابتلا به کرونا جان سپرده اند در بریتانیا 34 هزار نفر است. محققان در حال بررسی تاثیر بیماری زوال عقل با بالا رفتن ریسک مرگ ناشی از ابتلا به کرونا هستند.

* موسسه نشنال تراست ژاپن از برنامه های کاشت درختان در سراسر ژاپن برای کمک به رشد امید به دنبال همه گیری کرونا در این کشور خبر داد.

*دانشمندان هشدار می دهند که کووید19 می تواند تا سه روز  روی لباس زنده بماند. لباس های پلی استر خطر بیشتری دارند و به مدت طولانی تری ویروس را حفظ می کنند.

*در منطقه آرگیل اسکاتلند از یک پهباد کوچک برای فرستادن نمونه های تست کرونا به آزمایشگاه استفاده می شود. هدف از این کار این است که در مناطق دور افتاده اخذ تست کرونا راحت تر شود.

*یک سوم جمعیت آمریکایی کسی را در اطراف خود می شناخته اند که به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها