رئیس جمهور پس از گزارش طرح قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص مراعات همه پروتکل ها در سفرهای نوروزی، از مردم مصرانه خواست با رعایت دقیق و مستمر دستورالعمل های بهداشتی، مانع آغاز موج جدیدی از بیماری کرونا در کشور و در نتیجه تحمیل یک سلسله محدودیت ها در رفت و آمدها شوند.
کد خبر: ۱۳۰۴۵۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در جلسه روسای کمیته های هشتگانه ستاد ملی مقابله با کرونا، با تقدیر مجدد از زحمات کادر بهداشتی و درمانی کشور،گفت: با رعایت دقیق و جدی دستورالعمل های بهداشتی و در نتیجه کاهش شیوع بیماری، این فرصت فراهم خواهد شد که رفت و آمدها و سفرهای نوروزی در قالبی مدیریت شده انجام گیرد و مجبور به اعمال محدودیت های جدید نشویم.

رئیس جمهور با دستور به دستگاه های ذیربط برای نظارت دقیق بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی مربوط به رفت و آمدهای مربوط به نوروز، اظهارداشت: ضروری است این دستورالعمل ها به طور روشن، واضح و بدون ابهامی طراحی، تدوین و اطلاع رسانی شوند.

وی گفت: کمیته تبلیغات باید با برنامه ریزی ویژه و با بهره گیری از تمام ظرفیت های رسانه ای کشور بویژه رسانه ملی، به طور گسترده درخصوص پروتکل‌های مربوط به ایام عید و آموزش آنها اقدامات ویژه را برنامه‌ریزی و به رسانه‌های کشور ابلاغ کند.

در این جلسه مقرر شد طرح قرارگاه عملیاتی که با کمک دستگاه های ذیربط درخصوص سفرهای نوروزی آماده شده است، برای تصویب نهایی به جلسه آتی ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.

در ادامه این جلسه، طرح نهایی فعالیت کسب و کارها و پروتکل های مرتبط با این کسب و کارها در ایام پایانی سال جاری ارائه و مقرر شد با همکاری اصناف و دستگاههای ذیربط، اجرایی و اطلاع رسانی شود.

روحانی در همین ارتباط گفت که رونق فعالیت کسب و کارها بویژه کسب و کارهای مرتبط با شب عید ضروری است اما اجرای دقیق پروتکل ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه این جلسه با توجه به هماهنگی ها و بررسی های انجام شده، پیشنهاداتی را در ارتباط با ممنوعیت مراسم اعتکاف و در عین حال شیوه نامه‌های برگزاری مراسم عروسی در ماههای رجب و شعبان ارائه کرد که مقرر شد در جلسه ستاد بررسی و تصویب شود.

رئیس جمهور با اشاره به مفاد این طرح تاکید کرد که تعطیلی آموزش حضوری با وجود تمام تلاش های قابل تقدیر درخصوص آموزش مجازی، آسیب و افت تحصیلی دانش آموزان را در پی داشته است و بی تردید هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد.

مردم با رعایت پروتکل ها مانع آغاز موج جدید کرونا شوند / مراقبت از مرزها برای ممانعت از ورود ویروس جهش یافته به کشور

روحانی گفت که حضور دانش آموزان در محیط های آموزشی برای حفظ کیفیت آموزش، ضرورتی اجتناب ناپذیر است اما سلامت دانش آموزان و کادر آموزشی در اولویت باشد و نباید اجازه داده شود که آموزش و سلامت تحت الشعاع یکدیگر قرار گیرند.

رئیس جمهور اظهارداشت: ضروری است با یک برنامه ریزی منسجم، دقیق و فراگیر به خانواده ها نیز از لحاظ روانی این اطمینان داده شود که نگران سلامت فرزندانشان در روند آموزش های حضوری نباشند.

وی بار دیگر بر ضرورت مراقبت از مرزهای هوایی، زمینی و آبی کشور در ارتباط با ورود ویروس جهش یافته، یادآور شد و تاکید کرد: اقدامات لازم بموقع و با دقت صورت گیرد.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد با تامین به موقع واکسن، بتوانیم تا قبل از پایان سال افراد آسیب پذیر جامعه را براساس اولویت بندی سند ملی واکسیناسیون، ایمن سازی کنیم.

با توجه به شیوع بیماری در چند استان بویژه استان خوزستان، رئیس جمهور خواستار اقدام فوری و ویژه برای مهار شیوع بیشتر این بیماری در این استانها شد.

مردم با رعایت پروتکل ها مانع آغاز موج جدید کرونا شوند / مراقبت از مرزها برای ممانعت از ورود ویروس جهش یافته به کشور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها