در حالی که تعداد فوتی های ناشی از کرونا از مرز  2 میلیون و 309 هزار و 188 نفر گذشته آخرین اخبار کرونا را مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۳۰۳۴۳۸

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است.

*تحقیقات نشان داده است که دارویی که به طور معمول برای درمان نقرس استفاده می شود ممکن است از نیاز بیماران به اکسیژن در بیماران بستری شده کرونایی جلوگیری کند. این دارو «کلشی سین» نام دارد. از کلشی سین در حال حاضر برای درمان و جلوگیری از التهاب سیستمیک ، از ویژگی های نقرس و بدترین موارد ویروس کرونا استفاده می شود.

*سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که همه گیری کرونا وضعیتی فاجعه آمیز در درمان بیماران سرطانی به وجود آورده است. میلیون ها بیمار در سراسر جهان به دلیل محدودیت های قرنطینه ای و شرایط بیماری کرونا در جوامع درمان بیماری سرطان خود را به تاخیر انداخته اند. این تاخیر در درمان ممکن است منجر به ازدیاد مرگ و میر ناشی از کرونا شود.

*خطر ابتلا به ویروس کرونا در پی لمس مکرر سطوحی همانند دستگاه های خودپرداز، نازل های پمپ بنزین، دگمه های پارکومتر و دیگر سطوح قابل لمس در فروشگاه ها بسیارکم است. محققان همچنان هشدار می دهند قطرات آلوده معلق در هوا همچنان بدترین و خطرناک ترین روش انتقال است.

*بر اساس گزارش دیلی میل واکسن فایزر بر روی افرادی که قبلا کرونا گرفته اند حداقل یک بار عوارض نشان می دهد، عوارضی همچون سردرد.

*در حالی که واکسن کرونای آکسفورد با شک و تردیدهای زیادی در رابطه با ایمن بودن آن روبرو است شرکت آسترازنکا که این واکسن را تولید می کند طی بیانیه ای اعلام کرد تا پاییز 2021 واکسن دیگری از این کمپانی ساخته می شود که در برابر هر گونه ویروس جهش یافته دیگر موثر است.

*تحقیقات در بریتانیا نشان می دهد از هر 10 بیمار مبتلا به کرونا 9 نفر در برابر ابتلای مجدد به این ویروس مصونیت دارند.

*نخستین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته برزیلی در اسپانیا ثبت شد.

*به دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در یونان، دولت این کشور محدودیت های کرونایی را در این کشور تشدید کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها