وزیر بهداشت با بیان اینکه ما به مرگ حتی یک نفر در هیچ کجای دنیا راضی نیستیم، اظهار کرد: با همکاری همراهان حاج قاسم با مدافعین سلامت طی ۴۰ روز مرگ‌های ناشی از کرونا به یک سوم رسید و با این طرح نگذاشتیم پیش‌بینی ۱۲۰۰ مرگ محقق شود.
کد خبر: ۱۲۹۹۶۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر سعید نمکی عصر امروز ۱۵ دی‌ماه در یادواره شهدای مدافع سلامت در کرمان به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: با شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی مغز استخوانم سوخت.

وی با اشاره به مراسم تشییع سردار سلیمانی اظهار کرد: در این مراسم عشق و علاقه به سردار دل‌ها موج می‌زد و نمی‌دانم سردار سلیمانی با روح‌ها و دل‌ها چه کرده که جمعیت عظیم از همه اقشار و گروه‌ها در تشییع پیکر پاکش شرکت کردند.

نمکی بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی به حقارت دشمن و بی آبرویی تروریست‌های بین المللی افزود و آنهایی که تصور می‌کردند با ترور این مرد بزرگ به پیروزی می‌رسند را رسوا کرد و با شهادتش بر وحدت جبهه مقاومت افزوده شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ایثارگری و جانفشانی شهدای مدافع حرم اظهار کرد: امروز من هم دل شکسته و داغدار عزیزانی هستم که صدیق‌ترین یارانم بودند و آنها را در جبهه سلامت از دست دادم.

نمکی عاشقی را بزرگترین خصیصه سردار سلیمانی دانست و بیان کرد: سردار سلیمانی دلی سرشار از محبت و سوز و گذاز داشت و سینه‌ای سوخته برای این سرزمین و دلی برای محرومین داشت.

وی پایداری سردار سلیمانی را در دلدادگی و عشق الهی دانست و عنوان کرد: سردار سلیمانی قرار نداشت او آرام بی‌قرار بود به طوری که آرام با یاد خدا و بی‌قرار برای پیوستن به خدا بود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: فروتنی، مردم دوستی و بی‌اعتنایی به دنیا از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی هستند و او سال‌ها پیش بود که به مادیات و دل بستگی‌های دنیا پشت کرده بود.

وی با یادآوری رفتار فردی و اجتماعی سردار سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی سیاست زده نبود و یک عمودی را در این خیمه قبول داشت و آن رهبری بود.

نمکی با اشاره به موفقیت طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا بیان کرد: وقتی کرونا در کشور شیوع پیدا کرد ما در اوج تحریم‌ها بودیم و برای تهیه تجهیزات پزشکی و ماسک با مشکلاتی روبرو بودیم اما خوشبختانه با غیرت، همت و شجاعت همه فرزندان این سرزمین پیک اول را به خوبی مهار کردند به طوری که مرگ‌های ما به زیر ۴۰ نفر رسید و در طول ۵۵ روز به صادرکننده اصلی در حوزه تولید ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده و ... تبدیل شدیم و عظمت جمهوری اسلامی ایران را نشان داد و درماندگی کشورهای که بیش از ما پول و تجهیزات داشتند را نشان داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: موسسات معتبر بین‌المللی برای ما پیش‌بینی کردند که در ماه نوامبر و دسامبر مرگ بالای ۱۲۰۰ نفر را روزانه تجربه خواهیم کرد اما با توجه به تجربیاتم از بسیج، با استفاده از ظرفیت این نهاد طرحی را برنامه ریزی کردیم و نام این طرح را حاج قاسم سلیمانی گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ما به مرگ حتی یک نفر در هیچ کجای دنیا راضی نیستیم، اظهار کرد: با همکاری همراهان حاج قاسم با مدافعین سلامت طی ۴۰ روز مرگ‌های اشی از کرونا در کشورمان به یک سوم رسید و با این طرح نگذاشتیم پیش‌بینی ۱۲۰۰ مرگ در روز محقق شود.

نمکی افزود: با شیوه حاج قاسم که خانه به خانه دنبال داعش می گشت ما خانه به خانه به دنبال ویروس کرونا رفتیم و امروز مفتحریم با همدلی بین ما و بسیج و مشارکت مردم تعداد مبتلایان در کشور به صورت چشمگیری کاهش یافت و این حماسه ملی را خلق کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها