یک روزنامه ترکیه‌ای گزارش داد شهرداری کلانشهر استانبول در حال کار بر روی یک پروژه هوش مصنوعی (AI) برای کاهش ترافیک سرسام آور این شهر است.
کد خبر: ۱۲۹۷۶۹۲

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران، شهرداری قرار است با استفاده از تجزیه و تحلیل تصاویر از محل اتصال، سیستم لامپ‌های ترافیکی را فعال کرده و در مدت زمان کوتاه آن‌ها را سبز کند، بر همین اساس کار سیستم هوش مصنوعی در دو منطقه از شهر به طور آزمایشی آغاز شده است.

متصدی این امر گفت: در حال نظارت بر وسایل نقلیه موجود حتی دوچرخه و کالسکه مخصوص کودکان در خیابان‌ها هستیم. BSBAK تصاویر و داده‌های حسگر‌های موجود در جاده‌ها را جمع آوری می‌کند و با تجزیه و تحلیل نوع وسایل نقلیه‌ای که در جاده‌ها مشاهده می‌شود، سیستم راه‌های دیگری را ارائه می‌دهد یا چراغ‌های سبز راهنمایی و رانندگی را فعال می‌کند تا وسایل نقلیه را به حرکت درآورده و ترافیک را کاهش دهد. در حقیقت هوش مصنوعی وسایل نقلیه را تشخیص می‌دهد و اولویت ما این است که داده‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و در اسرع وقت وارد عمل شویم.

هاکان چلیک، رئیس تحقیق و توسعه BSBAK مقام دیگری است که روی این پروژه کار می‌کند.

چلیک گفت: ما اتصالات را رصد می‌کنیم، وسایل نقلیه را می‌شماریم، آن‌ها را دسته بندی کرده و تراکم ترافیک را اندازه گیری می‌کنیم. هوش مصنوعی داده‌ها را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد جریان ترافیک را برای آن لحظه متوقف یا تسریع کند.

به گفته چلیک، وقتی وسیله نقلیه‌ای در جاده وجود ندارد، نیازی به توقف، فعال کردن چراغ قرمز و توقف جریان ترافیک نیست. رانندگانی که از سیستم هوش مصنوعی مطلع هستند، آن را شیوه‌ای مناسب در کنترل ترافیک می‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها