jamejamonline
دانش خودرو کد خبر: ۱۲۹۵۶۲۷   ۲۹ آذر ۱۳۹۹  |  ۱۴:۳۰

خودروی سانتافه هیبریدی جدید از یک موتور توربوی بنزینی 4 سیلندر 1.6 لیتری روی دیفرانسیل جلو به همراه یک موتور الکتریکی روی دیفرانسیل عقب بهره می برد که آن را تبدیل به یک خودروی تمام چرخ محرک می کند.

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از خبر خودرو، تا به این لحظه در مورد مصرف سوخت و مقدار یدک کشیدن سانتافه هیبریدی جدید در دسترس نیست اما با توجه به ظرفیت یدک کشیدن 2500 کیلوگرمی مدل به روز شده هیوندای سانتافه و همچنین ابراز امیدواری سخنگوی این شرکت، انتظار می رود که مدل هیبریدی این خودرو نیز بتواند وزن قابل قبولی را یدک بکشد.

لازم به ذکر است که ساخت مدل هیبریدی هیوندای سانتافه در پی تقاضای بی سابقه مردم برای خودروهای بنزینی الکتریکی صورت می گیرد؛ به طوری که فروش خودروهای هیبریدی در سال جاری دو برابر شده است که البته بخش اعظمی از آن مربوط به خودروی تویوتا RAV4 هیبریدی که 70 درصد از فروش کل سری RAV4 را به خود اختصاص داده است، می باشد.

 
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.