بارزترین ویژگی های اخلاقی شهید مفتح از زبان فرزند ایشان

اخلاص عمل در سیره شهید محمد مفتح

فرزند شهيد مفتح اخلاص عمل و دوری از خودنمايی در كارها را از جمله مهمترين ويژگی‌های اخلاقی آن شهيد برشمرد.
کد خبر: ۱۲۹۵۲۳۹

اخلاص عمل در سیره شهید محمد مفتح

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمين محمد‌هادی مفتح، فرزند شهيد محمد مفتح، ضمن اشاره به اقدامات بزرگ و تلاش‌های بی‌وقفه پدر بزرگوارشان در طول زندگانی كوتاه خود، اخلاص عمل و دوری از ريا و خودنمايی در انجام كارها را از جمله بزرگترين خصوصيات اخلاقی ايشان دانست.


محمدهادی مفتح در توصيف زندگی پدر بزرگوارشان، ضمن تأكيد بر نظم و پشتكار شهيد مفتح در تحصيل همزمان علوم حوزوی و دانشگاهی گفت: وی همزمان با تحصيل در مقطع دكترای دانشكده الهيات دانشگاه تهران، در حوزه علميه قم نيز به تدريس طلاب می‌پرداخت.
عضو هيئت علمی دانشگاه قم، ضمن اشاره به اهميت فعاليت‌های سياسی شهيد مفتح به عنوان مهمترين سنگردار نهضت انقلاب اسلامی در سال ۵۶ افزود: با وجود كناره‌گيری ايشان از پست‌های مهم مملكتی پس از پيروزی انقلاب، گروهك ضاله فرقان با خط‌ گيری مستقيم از لانه جاسوسی آمريكا به ترور ايشان در ۲۷ آذرماه سال ۱۳۵۸ مبادرت ورزيد.


فرزند شهيد مفتح، علت نام‌گذاری اين روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه را توجه ويژه پدر بزرگوارشان بر اهميت ارتباط بين حوزه و دانشگاه عنوان كرد و تلاش‌های بی‌وقفه پدر در زمينه ايجاد وحدت بين دانشجويان و اساتيد دانشگاه و عالمان دينی و برگزاری اولين سمينار وحدت حوزه و دانشگاه را مهمترين دليل نام‌گذاری روز شهادت ايشان به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه دانست.

اخلاص عمل در سیره شهید محمد مفتح
شهيد محمد مفتح در سال ۱۳۰۷ در شهر همدان به دنيا آمد و پس از گذراندن تحصيلات ابتدايی و دروس سطح حوزه در همدان، به حوزه علميه قم رهسپار شد و سطوح عالی اجتهاد را در خدمت عالمانی همچون آيات عظام بروجردی، امام خمينی(ره) و محقق داماد گذراند و از جمله برترين شاگردان علامه طباطبايی(ره) در زمينه فلسفه بود.


يادآور می‌شود، به پاس فعاليت‌های انقلابی اين شهيد بزرگوار قبل از پيروزی انقلاب اسلامی و تلاش‌های خالصانه وی در ايجاد همدلی بين حوزويان و دانشگاهيان و ايجاد مجمع روحانيون مبارز با انتخاب وی به عنوان دبير اين مجمع و برگزاری اولين سمينار وحدت حوزه و دانشگاه در اول آبان‌ماه سال ۱۳۵۸ توسط ايشان، سالروز شهادت اين شهيد بزرگوار به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها