کرونا جان یک سیاست مدار دیگر را هم در دنیا گرفت.
کد خبر: ۱۲۹۴۴۱۲

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار کرونا در رسانه های سراسر جهان است.

 

*مطالعات محققان آمریکایی نشان داده افرادی که بدن آنها به طور اتوماتیک آنتی بادی علیه کرونا دارد در صورتی که به کرونا مبتلا شوند به مراتب سخت این بیماری دچار خواهند شد و دوره نقاهت آنها نیز طولانی تر خواهد بود.

*واکسن کرونای ساخت آکسفورد گویا در حال رسیدن به یک سرانجام است. احتمالا قبل از کریسمس به تولید انبوه می رسد و عرضه می شود. تا امروز چهار میلیون دوز از آن تهیه شده است و 100 میلیون دوز دیگر در دست تولید انبوه قرار دارد.

*محققان دریافتند خطر ابتلا به عفونت کووید ۱۹ در بین زنان، و نه مردان، که مولتی ویتامین، ویتامین D، اسید چرب اُمگا ۳ یا پروبیوتیک مصرف می کنند، تا حدودی کمتر است.

*آزمایش بالینی واکسن کووید۱۹ سینوفارم در پرو متوقف شده زیرا در یکی از داوطلبان سندرم گیلن باره رصد شده است. طبق گفته سازمان بهداشت ملی این کشور، پس از آنکه یکی از داوطلبان برای حرکت دادن بازوهایش دچار مشکل شد، سازمان بهداشت ملی پرو تصمیم گرفت آزمایش بالینی را متوقف کند.

*ویروس کرونا از طریق پیوند پروتئین ویروسی به گیرنده سطح سلولی موسوم به ACE۲، سلول‌های میزبان را آلوده می‌کند. محققان مؤسسه بیوتکنولوژی چین دریافتند گیرنده نوع ۱ B (SR-B۱) در کلسترول HDL موجب تسهیل ورود کروناویروس وابسته به ACE۲ می‌شود.

*نخست وزیر کانادا در توییتر خود از رسیدن محموله های واکسن کرونای فایزر به این کشور خبر داد و عکس مربوط به آن را نیز منتشر کرد.

*امبروز مندوولو نخست وزیر کشور سوازیلند در پی ابتلا به کرونا در گذشت. سوازیلند کشوری در جنوب آفریقاست که البته اکنون به نام اسواتینی شناخته می شود.

*در پی فروکش کردن نسبی کرونا ، نیوزلند و استرالیا کم کم سفرهای هوایی بین خود را آغاز می کنند.

*اعضا و کارکنان کاخ سفید زودتر از مردم این کشور واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. ترامپ این موضوع را در توییتر خود اعلام کرد.

*ژاپن برای کنترل هر چه بیشتر اوضاع پاندمی در این کشور محدودیت های بیشتری را وضع خواهد کرد.

*نرخ بستری شدن در بیمارستان های آمریکا باز هم رکورد زد. روز گذشته در این کشور 109 هزار و 331 تن دیگر بستری شدند.

*آلمان در کل تعطیلات کریسمس به طور کامل در قرنطینه سراسری خواهد بود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها