سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل‌ های بهداشتی باید مدنظر همه افراد قرار داشته باشد، گفت: وضعیت تهران از قرمز به نارنجی تغییر کرده اما این شرایط شکننده است.
کد خبر: ۱۲۹۲۱۹۴

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: در این جلسه آخرین روند بیماری گزارش داده شد و خوشبختانه میزان رعیات پروتکل‌ های بهداشتی به ۸۵ درصد رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر از ۱۶۰ شهر قرمز فقط ۶۴ قرمز در وضعیت قرمز هستند و ۲۷۸ شهر نارنجی و ۱۰۶ شهر در وضعیت زرد قرار دارند از شهرهای قرمز ۱۱ شهر روند نزولی کند دارند و ۷ شهر حالت صعودی دارند که باید دقت بیشتری به رعایت پروتکل‌ ها داشته باشند.

رئیسی اظهار داشت: مصوبات ستاد ملی برای فعالیت پروتکل ها باعث شد تا این روند ابتلا کند شود و مرگ ها به زیر عدد ۴۰۰ برسد و این موضوع نشان دهنده این است که اگر واقعاً مداخلات موثر و به موقع انجام شود و مردم در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری کنند اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد. نکته حائز اهمیت این است که تغییر وضعیت و تغییر سطح هشدار کاملاً متغیر و ناپایدار است و کاملاً به میزان رعایت پروتکل های بهداشتی وابسته است اگر چنانچه وضعیت پروتکل‌ها نامناسب باشد روند بیماری شایع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مورد تهران به طور خاص باید گفت که وضعیت تهران به وضعیت نارنجی برگشته و بسیار شکننده است و اگر رعایت پروتکل‌ها در این هفته و هفته آتی جدی گرفته شود، این روند ادامه پیدا می‌کند و شهر در وضعیت نارنجی باقی خواهد ماند و به سمت زرد خواهد رفت اما با توجه به اینکه وضعیت کاملا شکننده است اگر پروتکل‌ها رعایت نشود ممکن است دوباره به وضعیت قرمز برگردیم و محدودیت ها تشدید خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد یعنی در ۲۷۸ شهری که نارنجی هستند منع تردد ۹ شب تا ۴ صبح با توجه به قید جمعیتی که مدنظر قرار دارد انجام می‌شود.

رئیسی گفت: با توجه به سرد شدن هوا و فصل زمستان که مهمترین عامل بیماری دورهمی های خانوادگی است از مردم خواهش می کنم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند به دلیل اینکه دورهمی های خانوادگی تا ۵۰ درصد می تواند عامل انتشار بیماری باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مصوبه بعدی همراه داشتن کارت ملی است تا افرادی که نقض قرنطینه می کنند شناسایی شوند این افراد حتما باید در خانه بمانند به دلیل اینکه رفت و آمد یک فرد در سطح شهر می‌تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به انتشار بیماری خواهد شد. در طی شش روز گذشته که بیماری را کنترل کردیم بیش از ۶۴۰۰ نفر از افرادی که کرونای آنها مثبت بود برای سوار شدن به هواپیما قطار و اتوبوس ها و تاکسی اقدام کرده بودند و شناسایی شدند از سوار شدن آنها جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: ۱۴ فعالیت شغلی در شهرهای نارنجی به فعالیت‌های قبلی گروه یک اضافه خواهد شد گروه شغلی ۲ نیز شهرهایی که وضعیت نارنجی دارند می‌تواند فعالیت کنند.

رئیسی از آغاز به کار فعالیت، پاساژهای سرباز و سربسته، بازار سرپوشیده، بازارهای خرید و فروش بزرگ، باشگاه ورزشی، آرایشگاه مردانه، مراکز فروش فرش لوازم آرایشی بهداشتی لوازم خانگی مراکز کادویی اسباب بازی فروش انواع پوشاک، مراکز فروش کادو و اسباب‌بازی، عکاسی‌ها، آژانس مشاور املاک خدمات چاپ دیجیتال، مراکز تهیه و طبخ غذا، قنادی ها و شیرینی پزی ها آبمیوه و بستنی فروشی ها و ... خبر داد و گفت: این مشاغل به شغل‌های قبلی اضافه شده‌اند و تا زمانی که وضعیت نارنجی باشد فعالیت‌ها ادامه پیدا می‌کند و در صورت قرمز شدن شهرها، تمام مشاغل اعلام شده تعطیل خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها