معاون راهبری وزارت نیرو:

صرفه جویی کنید تا گاز و برق قطع نشود!

معاون راهبری وزارت نیرو گفت: با توجه به کاهش دما و برودت هوا از هموطنان انتظار داریم به طور جدی نسبت به کاهش مصرف گاز اقدام کنند تا در فصل سرد خاموشی نداشته باشیم.
کد خبر: ۱۲۹۱۹۸۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه خبر، مصطفی رجبی مشهدی، معاون راهبری وزارت نیرو، با اشاره به برودت هوا در برخی از نقاط کشور، گفت: با توجه به کاهش دما و برودت هوا، مشکلات تأمین سوخت در مناطق سردسیر و برفی در برخی از نقاط کشور گاهی اتفاق می‌افتد از هموطنان انتظار داریم به طور جدی نسبت به کاهش مصرف گاز اقدام کنند تا در فصل سرد خاموشی نداشته باشیم. سال گذشته در برخی از نقاط کشور به دلیل کاهش تحویل سوخت نیروگاهی (گاز) قطع برق داشتیم که امیدواریم امسال این اتفاق رخ ندهد. در حال حاضر وضعیت شبکه برق کشور عادی است و هیچ گونه قطع برقی نداریم و تا به امروز سوخت رسانی به نیروگاه‌ها طبق روال ادامه دارد.

معاون راهبری وزارت نیرو تصریح کرد: احتمال بروز مشکل برای تأمین برق کشور در صورت ادامه روند رو به رشد مصرف گاز در بخش خانگی وجود دارد، ولی این قطعی گذرا است و سریع برطرف خواهد شد. با توجه به مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، توصیه می‌شود مصرف برق و بخصوص گاز کاهش یابد. هرچه قدر مصرف گاز خانگی در فصل سرما بیشتر شود، سهم گاز نیروگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند که این موضوع قطعاً بی تبعات نیست. در حال حاضر به دلیل گسترش سرمای هوا در کشور و افزایش مصرف گاز توسط بخش خانگی، اولویت با تأمین گاز این بخش است تا مشکلی در گرمایش منازل ایجاد نشود.

بر اساس این گزارش روز گذشته شرکت ملی گاز ایران خبر از افزایش مصرف گاز را داد به طوری که این مصرف در بخش خانگی و تجاری به رقم ۵٢۴ میلیون متر مکعب رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها