نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو، با ارسال نامه‌ای به دکتر تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهان بهداشت با اشاره به ترور شهید محسن فخری‌ زاده، بر ضرورت واکنش قاطع جامعه بین المللی نسبت به این «نخبه کشی» رذیلانه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۹۱۸۹۴

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، اسماعیل بقایی هامانه ضمن تشریح خدمات ارزنده این پژوهشگر برجسته در حوزه بهداشت و درمان، از در تولید اولین مجموعه از کیت های تشخیص کرونا در ایران و همچنین مدیریت پروژه تولید واکسن کووید ۱۹، ترور سبعانه وی را در ادامه سیاست فشار همه جانبه بر ملت ایران توصیف کرد و تاکید نمود سکوت و بی عملی در برابر این آدمکشی به هیچ عنوان جایز نیست چراکه باعث عادی شدن و تکرار چنین جنایاتی در اقصی نقاط جهان خواهد گردید.

نماینده دائم کشورمان، ترور شهید فخری زاده را مصداق بارز «تروریسم دولتی جنگ طلب» عنوان نمود که هیچ ارزش و اعتباری برای ارزش های اخلاقی و انسانی و قواعد و موازین بین المللی قائل نیست.

خاطرنشان می شود بقایی هامانه قبل از این با ارسال نامه های جداگانه به کمیسر عالی حقوق بشر، رییس شورای حقوق بشر و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، ضرورت واکنش قاطع بین المللی نسبت به اقدام تروریستی علیه دکتر فخری زاده را متذکر شده بود.

تاکنون بسیاری از کشورها و شخصیت ها ترور شهید فخری زاده را محکوم نموده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها