نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: بیماری کووید-۱۹ در برخی از مبتلایان می تواند آسیبی به ریه‌ها وارد کند که تنها با عمل پیوند ریه ادامه حیات بیمار ممکن خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۹۱۷۵۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مطالعات انجام گرفته روی بیماران و آزمایشات پزشکی قانونی تایید می کند که در برخی موارد، بیماری کووید-۱۹ می تواند موجب وارد شدن آسیب جدی به ریه ها شود که در این شرایط تنها با عمل پیوند ریه امکان ادامه حیات بیمار وجود خواهد داشت.
 
در این بررسی جدید، محققان آمریکایی به مطالعه روی بافت دور ریخته شده بیمار مبتلا به کووید-۱۹ که تحت جراحی پیوند ریه قرار گرفته بود و بیماری که بر اثر این عارضه فوت کرده بود، پرداختند. آنان دریافتند بیماری کووید-۱۹ می‌تواند چارچوب اصلی ریه را از بین برده که در این شرایط این ارگان بدن به راحتی نمی‌تواند بهبود پیدا کند.
 
به گفته محققان در این شرایط گزینه‌های درمانی بیمار بسیار محدود خواهد شد.
محققان اظهار داشتند: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بیماری کووید-۱۹ می‌تواند با آسیب دائمی به ریه در برخی از بیماران همراه باشد که انجام عمل پیوند ریه تنها راه امید برای ادامه حیات آنان است.
 
به گزارش مدیکال اکسپرس، همچنین این تیم تحقیقاتی اظهار داشتند: سلول‌های منحصر به فردی موسوم به سلول‌های "اپی تلیال KRT۱۷" در بافت ریه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ وجود دارد که بر اثر این عفونت دچار آسیب جبران ناپذیری شده‌اند و همین امر گزینه پیوند ریه را ضروری می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها