رئیس سازمان بورس اوراق بهادار:

صندوق پالایش یکم از زیان‌ خارج شد

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با بیان اینکه صندوق پالایش یکم در حال حاضر از زیان بیرون آمده است، گفت: پیشنهادی برای این صندوق از سوی سازمان بورس به دولت ارائه شده است.
کد خبر: ۱۲۹۰۵۳۰

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، حسن قالیباف اصل امروز در حاشیه دیدار با بسیجیان و پیشکسوتان ایثارگر در سازمان بورس در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد بازگشایی صندوق پالایش یکم گفت: یک پیشنهاد از سوی سازمان بورس به دولت ارائه کردیم که از چند روز قبل انجام شده، اگر این پیشنهاد عملی شود، صندوق پالایش یکم به زودی باز می‌شود البته الان هم پالایش یکم قابل بازگشایی است، چون از زیاندهی خارج شده و به سوددهی رسیده است.

وی در مورد این که این پیشنهاد چه بوده است گفت:‌ هنوز این پیشنهاد مصوب نشده است و فعلا فقط پیشنهاد ارائه کرده‌ایم.

قالیباف همچنین در مورد همکاری سازمان بورس با بسیجیان گفت: به مناسبت هفته بسیج و ایثارگری این مراسم برگزار شد و قرار شد مذاکراتی با صندوق ذخیره بسیجیان و بازار سرمایه انجام شود، در حال حاضر این صندوق به عنوان یک واسطه برای سرمایه‌گذاری عمل می‌کند و می‌تواند در ارائه آموزش به مردم نیز کمک کند، اما هنوز در مورد این که چگونه همکاری کنیم نیاز به مذاکره دارد.

رئیس سازمان بورس همچنین در مورد آخرین مصوبات شورای عالی بورس گفت: شورای عالی بورس هفته پیش جلسه نداشت و هر موقع جلسه داشته بلافاصله اطلاعات آن را اعلام کرده‌ایم.

وی همچنین در مورد زنجیره فولاد و سنگ آهن در بورس کالا گفت: شیوه‌نامه ارائه محصولات زنجیره فولاد نهایی نشده است و بعد از این که یک شیوه نامه نهایی شود در مورد آن صحبت می‌کنیم البته اصلاحاتی در بندهایی از شیوه‌نامه در رأس اجراست و بعد از اصلاحات شیوه‌نامه اعلام می‌شود و بعد از آن سرمایه‌گذاری بر اساس این شیوه‌نامه در بورس انجام می‌شود و اثر اجرای این شیوه‌نامه روی سنگ آهن و محصولات فلزی در بورس کالا بعدا باید بررسی شود.

قالیباف همچنین در مورد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت که به تازگی وارد بورس شده‌اند، گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بازگردان دارند و کارهای آنها به صورت بازگردانی انجام می‌شود.

رئیس سازمان بورس همچنین در مورد نرم‌افزار ایرانی معاملات بورس گفت: کارهای تهیه این نرم افزار انجام شده و قراردادی با شرکت تولیدکننده ایرانی بسته شده و هر موقع این نرم افزار آماده شود، وارد اجرا خواهد شد.

وی همچنین گفت: کارهای بازارگردانان در بازار سرمایه بر اساس 10 درصد متوسط معاملات در سه ماه قبل انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها