کارشناس ارشد بخش فوریت‌های سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد، این سازمان گمان زیادی دارد که منشاء ویروس کرونا چین نبوده است؛ جایی که این ویروس نخستین بار در بخش مواد غذایی یکی از بازارهای روز در دسامبر سال گذشته میلادی شناسایی و کشف شد.
کد خبر: ۱۲۹۰۴۰۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، چین از طریق رسانه‌های دولتی در تلاش است تا داستانی را روایت کند دال بر اینکه ویروس کرونا پیش از آنکه در شهر "ووهان" واقع در مرکز چین کشف شود در خارج از این کشور وجود داشت. چین به عنوان سند و مدرک به وجود ویروس کرونا در بسته‌بندی مواد غذایی فریز شده وارداتی و گزارشات علمی که ادعا می‌کنند این ویروس سال گذشته در اروپا پخش شده بود، اشاره دارد.
"مایک رایان"، کارشناس ارشد بخش فوریت‌های سازمان بهداشت جهانی در کنفرانسی مجازی در ژنو در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است منشاء اولیه کووید ۱۹ خارج از چین بوده باشد یا خیر، گفت: فکر می‌کنم این سازمان گمان زیادی دارد که منشاء ویروس کرونا چین نبوده است.
وی افزود: از منظر بهداشت عمومی کاملا مشخص است که شما تحقیقاتتان را از جایی که نخستین موارد انسانی در آنجا کشف شده‌اند، شروع می‌کنید. سازمان بهداشت جهانی قصد دارد محققانی را به بازار روز ووهان اعزام کند تا درباره منشاء این ویروس بیشتر تحقیق کنند.
این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا به "چین محور" بودن متهم شده است؛ اتهاماتی که این سازمان بارها آن را رد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
قدیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
۰
۰
بی چاره مردم کشور چین چقدر مورد کوته فکری وقضاوت نابجای عده. ای از عوام ایران قرار گرفتند تهمت زدن وبی ادبی هم می‌کردند

نیازمندی ها