مهدی مهدوی، کاپیتان تیم شهداب یزد گفت: سیستم روسی بیشتر روی کارهای قدرتی، دفاع و سرویس تکیه دارد و خیلی تاکتیک تیمی نمی دهد. نه اینکه تاکتیک نداشته باشد اما سیستمش مثل ولاسکو نیست.
کد خبر: ۱۲۸۷۷۴۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبر آنلاین، مهدی مهدوی کاپیتان تیم والیبال شهداب یزد معتقد است همه قدرت تیمش را در پلی آف  می بینند. پاسور سابق تیم ملی و این فصل شهداب یزد ، ترجیح می دهد فشار بازی متمرکز را تحمل کند تا بازی نکند.هرچند شرایط کرونایی استرس خاصی دارد، اما به نظر او با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی باید بازی کرد. اگر چه با بخشنامه ستاد مقابله با کرونا لیگ هم تعطیل شد اما به گفته او شهداب از امروز تمریناتش را شروع می کند.

 

  مهدوی: آلکنو بر عکس ولاسکو تاکتیک تیمی نمی دهد

 

*هفته قبل ،با شروع بازیهای لیگ به صورت متمرکز  هفته سختی بود؟
هفته ای سخت  اما خوبی برای تیم ما بود. در سه بازی مقابل فولاد سیرجان، سپاهان و سایپا که دو باخت و یک برد گرفتیم ، حتی شانس سه برد هم داشتیم ،اما دو بازی اول را باختیم و بازی سوم را بردیم. ما با این سه بازی ، برای هفته های بعد دیگر بازی سختی نداریم اما نباید شرایط بقیه تیم ها را دست کم بگیریم. چرا که این فصل 9 تیم می توانند همدیگر را شکست بدهند . البته فشار بازیهای متمرکز  کار را برای ما سخت تر کرده بود.


*بازیهای متمرکز برای شما تجربه متفاوتی بود؟
بازیهای متمرکز سنگین است. بازیکنانی که مثل ما تجربه بازی در لیگ جهانی و تیم ملی را دارند راحت تر بود تا بقیه. تیم ها باید تمرینات خوبی داشته باشند تا از پس این رقابتها برآیند. البته تیم ما شهداب به دلیل تمرینات خوب خوشبختانه مشکلی از این بابت نداشت.


*رحمان محمدی راد بعداز برد تیمش مقابل شما ،می گفت شهداب عالی بازی  کرد و حتی با سرویس هایش ما را کتک زدند.

ما مقابل سیرجان هم شانس برد داشتیم ،اما بدشانسی آوردیم. می توانستیم برنده سه بازی  باشیم که نشد. اما مطمئن باشید در پلی اف و مراحل بعدی اتفاقات خیلی خیلی خوبی می افتد و همه قدرت واقعی تیم ما را می بینند.


*بازی با رعایت پروتکل های بهداشتی اذیت کننده نیست؟

بالاخره این روزها، شرایط خاص خودش را دارد  ،چرا که اگر یک نفر مبتلا شود، بقیه را هم مبتلا می کند و بنابراین بایدبازیکنان خیلی محتاط تر باشند و شدید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. خوشبختانه ما مشکل خاصی نداریم . هرچند این روزها شرایط سخت است اما بازی هم سخت است واسترس زیادی دارد. چرا که وضعیت عجیب و غربی است. اما باید موارد بهداشتی را خیلی دقت رعایت کنیم. 


*ترس و استرس ندارد؟
واقعا استرس دارد اما وقتی خوب موارد بهداشتی را رعایت کنیم و بازیها در قرنطینه باشد، دیگر ترسی نمی ماند.


*از شنبه ظاهرا ستاد مقابله با کرونا دستور تعطیلی مسابقات و اردوها را داده ، با این حساب بازیهای لیگ هم تعطیل است. این برنامه تمرین را بهم نمی ریزد؟
نمی دانم دستورالعمل چیه اما ما با مر بیان تیم که صحبت کرده ایم قرار است از امروز تمرین را برای بازیهای بعدی شروع کنیم. بدون شک تمرین بدون مسابقه خیلی سخت است. اینکه مدام تمرین کنی و  ندانی مسابقه ای هست یا نه ، انگیزه را پایین می آورد و کم کم آمادگی بدنی هم پایین می آید.ان شاالله شرایط طوری پیش برود که امار مبتلایان کم شود . چرا که همه خسته شده اند  ازاین وضعیت. اما کنترل شرایط نیاز به همکاری و همدلی مردم دارد  تا کرونا ریشه کن شود.  


*مسابقه بدون در سالن خالی از تماشاچی چطور بود؟
بازی بدون تماشاگر کمی سخت بود. ما عادت کرده بودیم به فحش خوردن در سالن و هفته قبل که سالن خالی بود، بازیها خیلی هیجان نداشت. به هر حال بازی بدون تماشاگر جذابیت ندارد. امیدوارم شرایط طوری شود که مثل ایتالیا که اجازه داده بودند بازیها تماشاگر داشته باشد، تماشاگران والیبال هم با رعایت فاصله احتماعی برای بازیهای بعدی به سالن بیایند.


*ظاهرا آلکنو قرار است سرمربی تیم ملی شود، به نظرت او می تواند به صعود تیم ملی به جمع چهار تیم اول المپیک کمک کند؟
آلکنو مربی خوبی است. مدیریت قوی دارد و دیسپلین خاصی. به نظم اعتقاد عجیبی دارد و البته در تیم ملی روسیه و تیم باشگاهی زنیت کازان با سوپر استارهای بزرگ دنیا کار کرده است. اما تنها ایراد این است که سیستم روسی بیشتر روی کارهای قدرتی ، دفاع و سرویس  تکیه دارد و خیلی تاکتیک تیمی نمی دهد.نه اینکه تاکتیک نداشته باشد اما سیستمش مثل ولاسکو نیست. با این حال صد درصد آلکنو می تواند به موفقیت تیم ملی در المپیک کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها