در حالی که تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به عدد 50 میلیون نزدیک می شود آخرین اخبار این ویروس مرموز را در رسانه های مختلف جهان مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۲۸۵۵۰۲

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به کرونا در رسانه های مختلف جهان است:

*آمار ارقام مربوط به ویروس کرونا در بریتانیا مدام در نوسان است. اکنون بر اساس آخرین ارزیابی ها نرخ ابتلای هفتگی در این کشور 12 درصد کاهش داشته است.

*آخرین یافته ها در رابطه با ویروس کرونا نشان می دهد این ویروس در بسیاری از مبتلایان منجر به ایجاد عوارضی همچون وزوز گوش و حتی مشکلات شنوایی می شود. افرادی هم که از قبل دچار وزوز گوش بوده اند در صورت ابتلا به کرونا نه تنها این عارضه آنها افزایش می یابد بلکه با کاهش میزان شنوایی نیز روبرو می شوند.

*شرکت آسترازینکا اعلام کرد نتایج مرحله نهایی واکسن کرونای ساخت دانشگاه آکسفورد تا پایان ماه دسامبر امسال اعلام می شود. آخرین اخبار حاکی از آن است که چهار میلیون دوز از واکسن این دانشگاه که آسترازینکا آن را در اختیار دارد آماده توزیع است. اخبار دیگر نیز ادعا می کنند این واکسن تا کریسمس توزیع خواهد شد.

*تحقیقات جامعه شناسانه نشان می دهد افرادی که توهم این را دارند که به احتمال زیاد قبلا به کرونا مبتلا شده اند سه برابر بیشتر از سایر افراد قوانین محدودکننده کرونایی را زیر پا می گذارند.

*تست کرونای « مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید نیز مثبت اعلام شد.

*کمیسر سابق سازمان غذا و داروی آمریکا می گوید موارد ابتلای جدید در ایالات متحده در هفته های آینده به مرز انفجار خواهد رسید.

*کشور لتونی آماده این است که چهار هفته قرنطینه عمومی در سطح این کشور را اعلام کند. این کشور 7 هزار و 476 مبتلا دارد.

*نتایج تحقیقات نشان می دهد که اگر فاصله اجتماعی در آمریکا به درستی رعایت می شد جلوی ابتلای یک میلیون نفر در سراسر این کشور گرفته می شد.

*بیش از 2 هزار و 142 مورد جدید ابتلای دیگر در لبنان ثبت شد. در سوریه و در شهر ادلب نیز آخرین اخبار حاکی از آن است که 80 درصد ظرفیت تخت های ICU نیز پر شده است.

*پرتغال رکورد بیشترین ابتلای روزانه را از ابتدای پاندمیک کرونایی تاکنون زد. بر اساس آمارها در طی 24 ساعت 5 هزار و 550 مورد مبتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است. پرتغال نیز همانند سایر کشورهای اروپایی قرنطینه سراسری را اعمال می کند.

*تحقیقاتی که بر پایه شبیه سازی چند بعدی در آمریکا انجام شد نشان ذرات آلوده به ویروس کرونا که از طریق سرفه کردن در هوا پخش می شود توانایی این را دارد که تا شش فوت جابجا شود.

*کشور بلژیک اکنون در اوج موج دوم ویروس کرونا قرار دارد. در این کشور کوچک اروپایی 488 هزار و 44 نفر مبتلا هستند و تا امروز 12 هزار و 708 تن نیز جان باخته اند.

*طی 24 ساعت 445 فوتی در کشور لهستان ثبت شد که این بدترین آمار از زمان پاندمیک کرونایی در این کشور تاکنون است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها