سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون با واگذاری داروهای درمان اعتیاد به داروخانه‌ها به این دلیل که عرصه درمان مخصوص پزشکان است، مخالفت کرده و مقرر شد برای رفع ایرادات فعلی درمان اقدام عاجل صورت پذیرد.
کد خبر: ۱۲۸۴۶۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، زهرا شیخی مبارکه سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (دوشنبه 12 آبان‌) اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون بهداشت درمان با دستور کار بررسی مشکلات فعالان بخش MMT و بررسی بخشنامه‌ سازمان غذا و دارو در خصوص اختصاص داروهای درمان اعتیاد به داروخانه‌ ها برگزار شد.

شیخی خاطرنشان کرد: در این نشست رئیس سازمان بهزیستی، انجمن‌ های صنفی درمانگران اعتیاد، نماینده ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاون درمان وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، نماینده سازمان نظام پزشکی و نمایندگان سایر کمیسیون‌های مجلس و جمعی دیگر از کارشناسان و اساتید دانشگاه حضور داشتند.

وی افزود: اکثر اعضای حاضر در این جلسه با واگذاری داروهای درمان اعتیاد به داروخانه‌ها مخالف بوده و عرصه درمان را مخصوص پزشکان می‌دانستند و از این رو مقرر شد برای رفع ایرادات سیستم موجودِ درمان بیماران مبتلا به اعتیاد اقدام عاجل صورت پذیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: داشتن درمانگاه، ساختن ساختاری برای درمان معتادان بوده و باید ایرادات آن را پس از 20 سال فعالیت، احصاء شده و آنرا ارتقا دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها