معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یکم مهر 99) تا روز 6 آبان سال جاری، ۴.۸ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۱۶.۶ میلی متر بود که بارش سال جاری ۷۱.2 کمتر از سال گذشته است.
کد خبر: ۱۲۸۳۵۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، محمد اصغری در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: از امروز تا اواسط هفته آینده جوی آرام و پایدار در اغلب نقاط کشور داریم از این رو انتظار می‌رود در این مدت غلظت آلاینده‌ های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش یابد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد امروز در برخی نقاط استان‌های مازندران، گیلان و گلستان بارش پراکنده داریم.

وی اظهار داشت: امروز و فردا در شمال شرق کشور کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود که این کاهش دما در نواحی شرق و جنوب شرقی کشور از امروز تا یکشنبه رخ خواهد داد.

اصغری گفت: امروز و فردا در خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک به صورت محلی و نقطه‌ای وجود دارد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از پنجشنبه ۹ آبان تا یک شنبه ۱۱ آبان افزایش دما بین ۶ تا ۸ درجه در اردبیل و افزایش دما بین ۴ تا ۶ درجه در سواحل شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به تدریج از روز جمعه ۱۱ آبان تا اواسط هفته آینده در شمال شرق کشور ۶ تا ۸ درجه افزایش دما خواهیم داشت.

اصغری بیان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری شرق دریای عمان مواج است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در چهار روز آینده صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۴ و ۱۵ درجه خواهد بود.

وی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۳ درجه بالای صفر و اهواز با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری بیان کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یکم مهر ۹۹) تا روز ششم آبان‌ماه سال جاری، میزان ۴.۸ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۱۶.۶ میلی متر بود که بارش سال جاری ۷۱.۲ کمتر از سال گذشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها