فرشها و قالیچه ها می توانند به مقدار زیادی در زیبا سازی جلوه دکوراسیون موثر واقع شوند اما می توانند به طرق مختلف لک شوند و جلوه ای زشت پیدا کنند. در این صورت کمک گرفتن از یک فرد متخصص برای از بین بردن لکه بوجود امده روی فرش می تواند گران تمام شود.
فرشها و قالیچه ها می توانند به مقدار زیادی در زیبا سازی جلوه دکوراسیون موثر واقع شوند اما می توانند به طرق مختلف لک شوند و جلوه ای زشت پیدا کنند. در این صورت کمک گرفتن از یک فرد متخصص برای از بین بردن لکه بوجود امده روی فرش می تواند گران تمام شود.
کد خبر: ۱۲۷۹۲۰۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایش، در این مطلب توصیه  ها و نکاتی را برای اینکه بتوانید خود این کار را در خانه انجام دهید برایتان مطرح می کنیم.

 

میزان دشواری: آسان

وسایل مورد نیاز:

•جوش شیرین

•یک چهارم فنجان پراکسید هیدروژن

•پارچه میکروفیبر

•بطری اسپری

 

نکات مربوط به از بین بردن لکه و بو از قالیچه

1.هر لکه را به محض بوجود آمدن از روی قالیچه از بین ببرید به خصوص لکه چای و قهوه را زیرا هر چه از زمان ایجاد آن بگذرداز بین بردن ان سخت تر می شود. برای این کار یک چهارم فنجان پراکسید هیدروژن را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین در بطری اسپری بریزید و مخلوط کنید. مقداری جوش شیرین برای مرحله آخر کار نگه دارید.بطری را تکان دهید تا جوش شیرین کاملا حل شود سپس محلول را روی لکه اسپری کنید و با دستمال میکروفیبر روی آن بکشید. لکه و بو به سرعت از بین خواهد رفت.

2.اگر لکه جدی تر و سرسخت بود اجازه دهید محلول به مدت 15 دقیقه روی لکه بماند و سپس با دستمال میکروفیبر به از بین بردن لکه اقدام کنید.

3.در صورت نیاز اسپری کردن محلول را روی لکه تکرار کنید و پس از اینکه لکه از بین رفت با یک دستمال خیس دیگر جای لکه را تمیز کنید تا محلول نیز از روی فرش از بین برود.

 

نکات و هشدارها

• برای از بین بردن لکه های سرسخت می توانید یک برش از سیب زمینی را برای مدتی روی لکه قرار دهید.

• محتویات بطری اسپری را از دسترس کودکان دور نگه دارید زیرا بسیار سمی و خطر ناک است. 

 

پاک کردن مداد شمعی از روی مبلمان چوبی

آیا شما هم در خانه خود یکی از این آرتیست های کوچک را دارید که دائماً در حال ایجاد آثار هنری در نقاط مختلف خانه هستند؟

در این حالت باید نحوه پاک کردن نقاشی ها آنها را نیز بدانید. نگران نباشید در این بخش شیوه پاک کردن مداد شمعی را به شما آموزش می دهیم. این تکنیک ها به ویژه برای مبلمان چوبی مورد استفاده قرار می گیرند. 

کمی سس مایونز در یک ظرف بریزید. یک دستمال تمیز و خشک را به آن آغشته کنید. روی نقاطی که با مداد شمعی رنگ امیزی شده است را با یک لایه مایونز بپوشانید و با دستمال روی آن بمالید. یک دستمال دیگر بردارید. آنرا کمی نیمه مرطوب کنید و سپس آن قسمت را به طور کامل پاک کنید.

اگر سس مایونز در اختیار ندارید، می توانید از نشاسته استفاده کنید. قدری نشاسته را با آب مخلوط کنید. میزان نشاسته باید بیشتر از آب باشد و محلول غلیظ باشد. هر چه میزان غلظت محلول بیشتر باشد، قدرت پاک کنندگی آن هم افزایش پیدا می کند. محلول را روی محل مورد نظر بزنید، به کمک یک فرچه آنرا پاک کنید و با دستمال تمیز کنید.

 

چگونه لکه دود را بر طرف کنیم

لکه دود و بوی دود توسط سیگار و آتش سوزی در خانواده ایجاد می شود. هنگامی که لکه دود یا بوی ان در خانه زیاد شود از این بردن آن ها خیلی سخت می شود چون دود و دوده ، متشکل از مولکول های کوچک کربن هستند. برای پاک کردن لکه و بو ، ابتدا باید لکه را حذف و سپس برای از بین بردن بوی دود اقدام کرد.

وسایل مورد نیاز

•کاسه

• آب

• صابون مایع ظرفشویی

• قاشق

• پارچه سفید

•وان پلاستیکی بزرگ

•گچ

•زغال فعال

 

مراحل

1.یک فنجان آب را در کاسه بریزید و سپس 2 قاشق غذاخوری صابون مایع ظرفشویی به آن اضافه نمایید و خود بهم بزنید تا محلول آب و صابون حاصل شود.

2.پارچه های سفید را در محلول قرار دهیدو سپس با  فشار دادن پارچه آب اضافی را بگیرید.

3.پارچه آغشته به محلول را به آرامی روی لکه بکشید تا لکه دود کاملا از محلول اشباع شود.

4.سپس با یک حوله خشک و سفید رنگ روی لکه بکشید تا دوده از روی سطح کنده و به حوله منتقل شود. دلیل سفید بودن حوله این است که بهتر ببینید که چه مقدار دوده از سطح به حوله منتقل شده است.

5.این کار را در صورت لزوم تکرار کنید تا لکه کاملا محو شود.

 

نحوه از بین بردن لکه های آب روی سقف

تنها یک راه برای پاک کردن لکه ها از روی سقف یا دیوارها وجود دارد که خیلی از افراد از آن بی اطلاع هستند و آن رنگ کردن منطقه مورد نظر است.

 

مراحل مختلف کار

پیش از اینکه دست به هر گونه اقدامی بزنید، ابتدا باید دلیل ایجاد لکه را پیدا کنید. لکه های زرد رنگ و مایل به قهوه ای عموماً به دلیل چکه کردن آب ایجاد می شوند. اگر می خواهید برای همیشه از دست لکه ها راحت شوید، می بایست ابتدا دلیل ایجاد آنرا از بین ببرد.

اگر در محل لکه قارچ زدگی مشاهده کردید، باید آنرا بشویید و پاک کنید. این کار به راجتی و با به کار گرفتن مایع شوینده، سفید کننده، و قدری آب قابل حل است. هر کسی که تا کنون از این روش استفاده کرده به نظر راضی می آمده.

حال نوبت به از بین بردن اصولی لکه ها می رسد. فراموش نکنید که قبل از رنگ کردن باید محل مورد نظر را بتونه کنید. اگر این کار را انجام ندهید با وجود رنگ کردن، لکه بازهم خودش را نشان خواهد داد.

موادی که در بتونه مورد استفاده قرار می گیرند سمی هستند و هنگام استعمال نباید عمیقاً آنها را استنشاق کنید. برای ادامه کار و انجام سایر امور حتماً مطمئن شوید که منطقه بتونه شده کاملاً خشک شده باشد.

قبل از شروع این قسمت از پروژه اطمینان حاصل کنید که رنگ مصرفی با رنگ سایر قسمت ها همخوانی دارد. در حقیقت شما باید دقیقاً رنگ سقف یا دیوار را پیدا کنید. اگر نتوانید عین همان رنگ را پیدا کنید، شاید مجبور شوید که کل سقف یا دیوار را رنگ بزنید.

 

نکات قابل توجه

- ابتدا باید عامل اصلی ایجاد لکه را پیدا کرده و آنرا برطرف کنید. در غیر اینصورت فقط انرژی، زمان، و هزینه خود را بیهوده مصرف کرده اید و مجدداً شاهد ایجاد لکه خواهید بود.

- مطمئن شوید که منطقه ایجاد لکه را حتماً قبل از شروع کار کاملاً خشک کرده باشید و نم و رطوبت در آن وجود نداشته باشد.

-هنگام کار ماسک مناسب بزنید و قلموی رنگ را در مقابل چشم و بینی خود نگیرید.

-کودکان را از محل رنگ کاری و بتونه دور کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها