چرا شرکت ها وارد بورس می شوند ؟

دلایل ورود شرکت ها به بورس چیست ؟

در سال های اخیر بسیاری از شرکت‌های مختلف از صنایع مختلف اقدام به حضور در بازار بورس کرده اند اما شاید دلیل آن برای ما مجهول بوده باشد!
کد خبر: ۱۲۷۷۶۶۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بورس فا ، در سال اخیر حمایت دولت از این شرکت ها افزایش یافته است بطوری که در سال 99 شاهد ورود تعداد زیادی از این شرکت ها به بازار بورس در قالب عرضه اولیه های فراوان هستیم

تامین مالی

تامین مالی را میتوان مهم ترین عامل و مهم ترین مزیت ورود به بازار بورس دانست ، یک شرکت برای پیشرفت خود در زمینه های مختلف و گسترش کسب و کار خود نیازمند منابع مالی می باشد که باید آنرا از طریق وام های بانکی و یا جذب سرمایه گذارهای مختلف بدست آورد ، ولی بازار بورس این تامین مالی را بعد از ورود شرکت به بورس در اختیار آنها می گذارد و این امکان را می دهد تا شرکت بدون دردسر به تامین مالی دست پیدا کند.

دلایل ورود شرکت ها به بورس چیست ؟

 

معاف شدن از مالیات های شرکت

معافیت مالی شاید شیرین ترین بحث برای مدیران شرکت ها باشد چرا که بابورسی شدن می توانند تا سقف 10 درصد تخفیف مالیاتی دریافت کنند و پول زیادی را ذخیره کنند.

شفافیت فعالیت های شرکت و کسب اعتبار

یک شرکت برای ورود به بازار بورس باید از مراحل قانونی و مهمی بگذرد و در این بین بسیاری از اطلاعات مالی شرکت مورد بررسی دقیق ناظران قرار میگیرد و گزارش چندین سال مالی شرکت، ثبت و پس از تایید و ورود شرکت به بورس این اطلاعات در خدمت عموم قرار میگیرد و وجود شفافیت و میزان سوددهی شرکت ها میتواند باعث جذب سهامداران و اعتماد به گزارش های مالی شرکت شود ، همچون شرکت تبرک که با ورود به بازار بورس اعتبار بیشتری از گذشته کسب کرده است

 

سرعت بالای نقد شوندگی سهام شرکت های بورسی

قطعا شما هم بصورت اتفاقی نگاهتان به آگهی شرکت های مختلف برای فروش بخشی از سهام شرکت برخورده اید ، که خود پروسه بلند مدتی دارد ولی بعد از ورود به بورس این اتفاق با سرعت بسیار بسیار بیشتری اتفاق می افتد بطوری که طی چندین ساعت در بازار کاری بورس این اتفاق میسر میشود.

تامین اعتبار مالی از بازار های داخل یا خارج کشور

شرکت های بورسی بدلیل شفافیت مالی و مشخص بودن شرایط شرکت و در نتیجه اعتبار بدست آمده خود  با گذاشتن وثیقه میتوانند اعتبارهای مالی بزرگی را دریافت کنند.

دلایل بالا بطور واضح بیانگر مزیت های مختلف بورسی شدن شرکت های مختلف است و در سال جاری حمایت همه جانبه دولت و شرایط مساعد بورس بیشتر از گذشته این امر را میسر ساخته بطوری که بسیاری از شرکت ها در صف ورود به ابن بازار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها